Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Fructul de cactus adaptat bucătăriei româneşti

Fructul de cactus adaptat bucătăriei româneşti

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 31 Mai, 2021

Numit şi opuntia sau para cu țepi, fructul de cactus este sățios şi foarte apreciat datorită calităților sale nutritive. Dacă pentru locuitorii Africii și Americii, opuntia este un super-aliment care dă energie, pentru occidentali este fructul care ajută la slăbit. Acesta conține vitaminele C, A, complexul de B, dar şi magneziu, sodiu, fosfor, potasiu, calciu, fibre și antioxidanți. Regăsim o listă întreagă de beneficii ale acestui fruct considerat eficient în: detoxifiere, îmbunătățirea circulației, scăderea tensiunii arteriale, în prevenirea creșterii celulelor grase, stimularea sistemului imunitar, îmbunătățirea digestiei, în prevenirea constipației, reducerea balonării, întărirea sistemului osos sau pentru protejarea ficatului.

Din fructele de cactus se pot face smoothie, gem, suc, deserturi sau sosuri. În bucătăriile în care acest fruct este considerat ingredient tradiţional, cum ar fi cea mexicană, el se sărează şi se adaugă la sosuri pentru carne și salate. Găsim acest fruct şi în comerţul alimentar românesc, atât în formă proaspătă, cât și sub formă de suplimente alimentare. Este de menţionat faptul că nu doar fructele de cactus pot fi consumate, ci și tulpinile plantei, ale cactusului, care sunt fragede și tinere. Ele se pot găti în diverse combinații cu alte legume și rădăcinoase, după ce sunt bine curățate de spini.

Dulceaţă din fructe de cactus

Ingrediente: 1 kg fructe de cactus, 500 g zahăr, 1 pahar apă, zeama de la o lămâie.

Preparare: Se curăţă fructele, protejându-ne mâinile cu mănuși, după care se pun într-un vas cu apă rece timp de 30 de minute; apoi se curăță de coajă, se taie mărunt și se pun într-o cratiță pe foc, amestecând continuu până când pulpa se lichefiază; se dă de pe foc și se trece printr-o sită deasă pentru a îndepărta semințele; zeama obţinută se pune într-o cratiță, se adaugă zahărul și apa și se pune la fiert, la foc potrivit, până se leagă. Se adaugă zeama de lămâie şi se mai fierbe 5 minute, apoi se dă deoparte și se pune dulceaţa fierbinte în borcanele deja pregătite și sterilizate.

Salată de cactus

Ingrediente: 500 g cactus gătit, la borcan, 250 g roșii tocate, 3 legături de pătrunjel tocat mărunt, 1 cană ceapă albă tăiată subțire, 2 linguri de ulei de măsline, 1 lingură suc de lime, 2 lingurițe de ardei iute tocat mărunt, 1 linguriță oregano, 1 linguriță sare, piper negru după gust, 1 avocado curățat și mărunțit, 100 g brânză feta sau brânză vegană.

Preparare: Într-un bol mare se pun ingredientele, în afară de brânză și avocado; se amestecă bine până se omogenizează şi abia la final se adaugă brânza și avocado. Se asezonează cu pătrunjel și se servesc cu chipsuri de tortilla.

                       

Citeşte mai multe despre:   Rețete