Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Macroul, un aliment sănătos în multe variante de preparare

Macroul, un aliment sănătos în multe variante de preparare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 19 Iul, 2021

Macroul este de proveniență atlantică şi este foarte des întâlnit pe coasta nord-americană și europeană, dar și în Marea Nordului sau cea Mediterană. Este considerat unul din cei mai sănătoşi pești, specialiștii fiind de părere că dieta cu macrou este de 1.500 de ori mai eficientă decât tratamentele medicamentoase, în cazul anumitor boli.

Macroul este o sursă consistentă de acizi grași omega-3, conține multe minerale precum seleniu, calciu, fluor, magneziu, potasiu, fier, şi vitamine precum A, K, C, B1, B2, B3, B6, B12, D, E. Consumul de macrou îmbunătățește funcția cognitivă, previne riscul de boli cardiovasculare, poate ajuta la reducerea nivelului trigliceridelor, crește rezistența oaselor și a cartilajului, crește valoarea hemoglobinei, reduce riscul de apariție a patologiilor de astm bronșic, boala Alzheimer, ateroscleroză, artrită reumatoidă etc.

Oamenii de știință au confirmat faptul că utilizarea macroului în alimentație reduce probabilitatea de apariție a cancerelor. Uleiul de pește întăreşte membrana celulară şi nu permite radicalilor liberi să pătrundă în structura celulelor și a țesuturilor.

Macroul poate fi servit în foarte multe variante de pregătire de la cel fript la grătar, prăjit în tigaie, în ciorbă, la cuptor, conservat, marinat, afumat sau crud pentru sashimi, un fel de mâncare cu fâşii de peşte negătit.

Salată de macrou

Ingrediente: 400 g macrou gătit fiert sau la grătar, 600 g cartofi fierți, 2 cepe roșii medii, 150 g măsline verzi, 6 linguri de oțet, sare și piper după gust. Pentru sos: 150 g iaurt, 1 lingură muștar, 2 linguri zeamă de lămâie, 2 linguri ulei de măsline, 1 legătură mică de mărar, sare și piper după gust.

Preparare: Se taie ceapa peștișori, apoi se pune într-un bol peste care se pune 6 linguri de oțet și se lasă deoparte. Cartofii fierți se curăță de coajă și se taie cuburi. Peștele se curăță de oase și se rupe fâșii cu mâna, după care se pregătește sosul: se pun toate ingredientele într-un bol și se amestecă bine. Într-un alt bol, se pun cartofii, ceapa fără oțet, măslinele, peștele și sosul și se amestecă cu grijă. Se poate servi imediat.

Salată rusească cu macrou „Şuba”

Ingrediente: 2 bucăţi macrou fiert, afumat sau grătar, 3 morcovi, 1 țelină mică, 5 cartofi mari, 300 g maioneză făcută în casă, sare și piper după gust. Pentru decor, castraveți murați, pătrunjel verde, gogoșari murați.

Preparare: Se fierb legumele, apoi se lasă la răcit; peștele se dezosează și se taie cubulețe mici, la fel și legumele fierte. Pe un platou se pune inelul de la o formă de tort și se așază primul strat de cartofi și câteva linguri de maioneză, apoi se pune peștele, se pune iarăși maioneză, după care se pun celelalte legume în straturi individuale, iar între straturi se pune maioneză. Se nivelează frumos și se dă la rece pentru câteva ore, apoi se scoate inelul și se ornează cu maioneza rămasă, cu gogoşari, castraveți murați și pătrunjel. Se poate servi ca atare sau ca garnitură.

 

Citeşte mai multe despre:   Rețete