Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Mămăliga, alimentul tradiţional fără contraindicaţii

Mămăliga, alimentul tradiţional fără contraindicaţii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 20 Sep, 2021

Alimentul tradițional mămăliga a fost supus cercetărilor de laborator, iar specialiştii nu au găsit nici o contraindicație. Ultimul studiu efectuat a evidenţiat prezența în boabele de porumb a unor substanțe derivate ale acizilor arahidic și palmitic, importante pentru sănătatea organismului şi care se absorb în intestin cu ușurință. Odată ajunse în sânge, aceste substanţe se transformă în hidroxiacizi care purifică sângele de substanțe toxice.

Chiar dacă prin fierbere mălaiul își pierde o parte din substanțele nutritive, totuși mai bine de 60% se păstrează. Mămăliga este un aliment important, dacă avem în vedere părerile specialiştilor: este diuretică, are acțiune astringentă și antiinflamatoare, este tonică, elimină stresul prin complexul de vitamina B din compoziție, este benefică în bolile intestinale (boala celiacă), nu conține gluten, acțio­nează asupra funcționării corecte a sistemului nervos, contribuie la buna funcționare a mușchilor, este adjuvant în bolile cardiace, crește producția de globule roșii, protejează împotriva artritei, scade nivelul colesterolului, scade riscul de ateroscleroză și infarct, contribuie la întreținerea miocardului prin conți­nu­tul de potasiu, ajută în tratamentul gastritei hiperacide, ajută la slăbit, este adjuvant în detoxifierea ficatului, a organis­mului și a intestinelor, ușu­rează efortul ficatului în neutralizarea substan­țelor toxice, reduce riscul de ciroză și insuficiență hepatică, protejează vederea prin conținutul de zeaxantină, ajută la menținerea capacității cognitive, încetinește procesul de îmbătrânire a creierului cu 10% prin conținutul mare de tiamine, întărește sistemul imu­nitar, ajută în hipotiroidie, tratează incontinen­ța urinară. Aşadar, mămăliga este alimentul fără contraindicații. Se poate consuma fiartă sau gătită în diverse moduri. Însă o mămăligă făcută moa­le are de patru ori mai puține calorii comparativ cu pâinea.

Rețete

Mămăligă cu brânză la cuptor

Ingrediente: Pentru mămăligă: 1 cană de lapte, 1 cană cu smân­tână lichidă, 1 cană cu mălai, 1 linguriță de sare. Umplutu­ra: 100 g telemea de capră, 100 g costiță afumată sau șunculiță, piper și sare după gust, 2 ouă, telemea rasă sau cașcaval. Preparare: Se face o mămăligă mai moale, care se lasă la fiert aproximativ 15 minute, apoi se unge o formă cu unt, se pune un strat de mămăliguță, apoi telemeaua sfă­râmată, afumătura tăiată bu­că­țele și un pic de piper măcinat, se acoperă restul cu mămăliguță. În stratul de deasupra se fac cu lingura sau cu un polonic mai mic 2 cuiburi în care se sparg ouăle, deasupra se rade telemea sau cașcaval, se pun câteva bucăți de unt, apoi se dă vasul la cuptor până se fac ouăle și totul e rumen și auriu. Se servește fierbinte.

Brioşe din mămăligă

Ingrediente: 1 cană de făină, 1 cană de mălai, 1 ou mare, 200 ml smântână, 50 g unt topit, 1 pliculeț drojdie uscată, un vârf de linguriță de usturoi granulat, sare după gust. Preparare: Se amestecă făina cu mălaiul, usturoiul granulat, sarea și drojdia uscată, se omogenizează bine, apoi se adaugă și restul ingredientelor, se amestecă bine până ce compoziția devine ca o smântână groasă, apoi se lasă puțin la crescut. Se ung cu unt formele de brioșe, apoi se pune compoziția și se coc la cuptor la foc mediu, aproximativ 20 de minute.

Citeşte mai multe despre:   Rețete