Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Mazărea, alimentul potrivit în sindromul oboselii cronice

Mazărea, alimentul potrivit în sindromul oboselii cronice

Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 17 Dec, 2018

Mazărea este o leguminoasă originară din Asia Centrală, cultivată astăzi la fel de mult ca și în vechime. Mazărea verde este una din cele mai sănătoase leguminoase recomandate de specia­liști pentru includerea cât mai des în dietă. Cercetările au dovedit că mazărea nu este un simplu aliment nutritiv, energetic și ușor digerabil, ci și un agent de maximă importanță în reactivarea măduvei spinării. Această proprietate este dată de un principiu numit hemaglutină, care se găsește în special în mazărea verde.

Așadar, mazărea verde este plină de vitamine, minerale și antioxidanți, astfel că previne și tratează anemia, sindromul oboselii cronice, ischemia, infarctul, osteoporoza, infecțiile cu helicobacter pylori, bolile renale și cancerul. Boabele de mazăre conțin un sortiment unic de fitonutrienți cu efect protectiv asupra organismului. Mai conțin vitamine (A, complexul B-B2, B3, B6, B9, vitamina C, vitamina K, acid folic), dar și minerale (fosfor, potasiu, magneziu, zinc, seleniu). Totodată, boabele de mazăre au un con­ținut mare de fibre și unul redus de grăsimi, nu au deloc colesterol și sunt o sursă importantă de proteine.

Mazărea verde previne și tratează o serie de boli și afecțiuni cum ar fi: hipertensiunea, atero­scleroza, constipația, diabetul, în­ce­tinește procesul de îmbătrânire, previne apariția bolii Alzheimer, artritei, bronșitei, candidei, reduce colesterolul rău din sânge etc.
Nu se recomandă consumul în exces de mazăre, deoarece poate duce la acumularea acidului uric în organism, factor care poate cauza guta.
Mazărea se consumă în stare proaspătă sau conservată la prepararea diferitelor mâncăruri: tocănițe, ciorbe, salate, paste etc.

Pastă de mazăre cu mentă

Ingrediente: 500 g boabe de mazăre proaspătă, ulei de măsline extravirgin, 50 g mentă proaspătă, 1 lămâie, sare și piper alb după gust.

Mod de preparare: Se spală bine mazărea și se fierbe în apă cu sare. Când este gata fiartă, se spală cu apă călduță și se lasă la răcit, apoi se pune în blender împreună cu menta, uleiul, zeama de lămâie, sarea și piperul. Se servește cu pâine prăjită sau alături de cartofi copți.

Paste cu mazăre

Ingrediente: 400 g de paste integrale, 400 g mazăre, 2 legături de ceapă verde, câteva fire de usturoi verde, o legătură de mărar, sare, piper, 2 linguri de ulei, puțin cimbru uscat, câteva fire de mentă proaspătă.

Mod de preparare: Se fierb pastele în apă cu sare, apoi se pun la scurs, concomitent se fierbe mazărea în puțină apă, cât să o cuprindă, după care se scurge de apă, dar apa nu se aruncă. Se pune uleiul la încins și se călesc ceapa verde şi usturoiul cât să se înmoaie, se presară sare și piper după gust. Se adaugă apoi mazărea și puțină apă în care a fiert, se pune un capac și se lasă la fiert câteva minute. Apoi, se adaugă mărarul tocat mărunt, cimbrul și menta. Compoziția rezultată se pune peste paste. Se poate asezona cu bucăți de tofu.