Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Servicii call-center cu sfaturi medicale pediatrice

Servicii call-center cu sfaturi medicale pediatrice

Un articol de: Ileana Marin - 16 Ian, 2020

Din ce în ce mai mulți pă­rinți au apelat, anul trecut, la numerele telefonice gratuite cu sfaturi medicale pediatrice, în cazul unor afecțiuni mai puțin grave, care nu pun în pericol viața celor mici. Dacă, însă, starea copilului este considerată gravă, specialiștii le recomandă părin­ților să apeleze numărul unic de urgență 112 pentru a nu prelungi timpul până la evaluarea medicală a micuțului. 

În România, funcționează două servicii gratuite de tip call-center la care părinții pot solicita sfaturi medicale avizate, pentru a evita aglomerația de la unitățile de primiri urgențe, în cazul unor îmbolnăviri ușoare, mai ales în perioadele în care riscul contractării unor infecții, preponderent respiratorii, este mai ridicat. Ambele au fost înființate la Cluj, dar au apelat la ele deopotrivă părinți din întreaga țară și chiar părinți aflați în străinătate. Serviciul gratuit de call-center ALOPEDI 0364-91 este ­gestionat de Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Cluj-Napoca, iar finanțarea liniei de gardă se face de la bugetul de stat. Celălalt call-center, PEDITEL 1791, este susținut din sponsorizări și donații.

Medicii care deservesc cele două linii telefonice efectuează un triaj telefonic al urgențelor pediatrice, asigurând sfaturi în situațiile care pot fi rezolvate la domiciliu, în cazul copiilor fără manifestări sugestive de boală severă. Evaluarea se face prin întrebări, care, în funcție de informațiile obținute de la părinți, stabilesc gravitatea stării copilului și necesitatea unui consult medical. Cele mai multe situații în care părinții au solicitat sfaturi au fost apariția febrei la copii, probleme respiratorii și digestive.  Când ­simptomele semnalate de părinți indică posibilitatea unui diagnostic mai grav, părinții sunt îndrumați către serviciile de urgen­ță sau, după caz, către o consultație medicală de specialitate.

Citeşte mai multe despre:   copil  -   call-center  -   PEDITEL 1791  -   ALOPEDI 0364-91