Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Somonul scade nivelul colesterolului din sânge

Somonul scade nivelul colesterolului din sânge

Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 18 Feb, 2019

Există două tipuri de somon: sălbatic și de crescătorie. Somonul sălbatic se găsește în oceanele Atlantic și Pacific și se hrănește cu plante bogate în carotenoide, cu care intră în contact în mediul său natural. De aici și culoarea spre portocaliu a acestuia.

Somonul este cea mai bună sursă de astaxantină, care este considerată regină peste carotenoide. Se mai găsește și în alge, homari, crabi sau crevete, însă concentrația cea mai mare se găsește în somon.

Somonul este unul dintre cele mai indicate sortimente de pește, deoarece conține din belșug acizi grași Omega 3, proteine, vitamine și minerale care reduc semnificativ riscul anumitor boli și ameliorează multe simptome neplăcute. Somonul este bogat în acizi grași Omega 3, dar și Omega 6, proteine, vitamina A, B6, B12, C, D, folați, niacină, tiamină, acid pantotenic, carbohidrați, calciu, magneziu, seleniu, fosfor, fier, sodiu, zinc, potasiu, calorii, grăsimi saturate.

Datorită astaxantinei din conținutul său, somonul este de folos în boli precum retinopatia diabetică sau degenerescența maculară. De altfel, astaxantina ajunge în fiecare celulă din organismul uman, fiind de 6.000 de ori mai puternică decât vitamina C, de 800 de ori mai puternică decât Coenzima Q10 și are o acțiune de 500 de ori mai vizibilă decât catehinele din ceaiul verde. Are acțiune inclusiv la nivelul pielii, protejând-o de acțiunea nocivă a razelor de soare.

Medicii recomandă consumul de somon de două ori pe săptămână, datorită numeroaselor beneficii asupra organismului: scade nivelul colesterolului din sânge, previne și controlează presiunea și tensiunea din sânge, previne apariția emboliilor pulmonare, obezitatea și îmbună­tățește răspunsul organismului la insulină, îmbunătățește capacitatea de memorare, ajută în stări de oboseală cronică, ameliorează durerile și inflamațiile din organism, întărește oasele, combate depresia, ajută la refacerea mușchilor, fiind necesar în dieta sportivilor.

Somonul nu este recomandat persoanelor care suferă de gută sau de rinichi, deoarece conține purine, care formează acidul uric.

Somon la grătar cu legume

Ingrediente: 4 lămâi, 1 ceapă albă, 600 g broccoli, 2 dovlecei, 1 cutie mică porumb, 50 g unt, 2-3 ardei grași roșii, sare grunjoasă, piper, 5 medalioane de somon.

Mod de preparare: medalioanele de somon se trec printr-un jet de apă, apoi se condimentează cu sare și piper, se încinge grătarul și se unge cu ceapă albă. Se pune un strat de lămâi, după care se pun medalioanele de somon și se acoperă cu un alt strat de lămâi. Se lasă să se înăbușe la foc mic și se răsucesc la intervale mici de timp. Spre sfârșit se scot feliile de lămâie și se mai lasă somonul 5-10 minute să se rumenească. Legumele se curăță și se spală, broccoli se opărește în apă cu sare și se desfac buchețele. Se topește untul și se înăbușe dovleceii tăiați cubulețe, porumbul, ardeii și buchețele de broccoli fierte. Se condimentează cu sare și piper și se servesc cu somonul fript. Se ornează cu feliuțe de lămâie.