Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Studiu privind dezvoltarea copiilor vegetarieni

Studiu privind dezvoltarea copiilor vegetarieni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Data: 12 Mai, 2022

Dietele vegetariene sunt din ce în ce mai populare, totuși, medicii pediatri le recomandă părinților care sunt vegetarieni și vor ca și copiii lor să urmeze același regim alimentar să fie atenți la caren­țele de minerale sau de substan­țe nutritive care le pot afecta celor mici dezvoltarea.

Un studiu realizat de specia­liștii Universității și ai Clinicii „St. Michael” din Toronto (Canada) arată că aproape 6 la sută dintre copiii vegetarieni au o greutate sub cea normală pentru vârsta lor, față de numai 3 la sută dintre cei care mănâncă și carne. Potrivit rezultatelor prezentate în revista de specialitate Pediatrics, copiii vegetarieni și cei care au în alimentație și carne se dezvoltă în general la fel în ceea ce privește înălțimea, însă lipsa cărnii din alimentație dublează riscul copilului vegetarian de a fi subponderal. 

O parte dintre copiii incluși în studiu erau deja vegetarieni, incluzând și vegani, în timp ce alții au fost trecuți de părinți chiar în perioada studiului la o alimentație vegetariană. În cei aproape trei ani cât a durat studiul nu s-au constatat diferențe majore între copiii vegetarieni și cei care nu sunt vegetarieni în privința parametrilor monitorizați.

Studiul a fost realizat în perioada 2008-2019 pe un eșantion de aproape 9.000 de copii cu vârste între 6 luni și 8 ani și a urmărit indicele de masă corporală, înălțimea, greutatea, precum și o serie de indicatori biochimici, precum colesterolul, trigliceridele, nivelul de vitamină D și cel de feritină. Feritina este o proteină esențială pentru stocarea fierului în organism și metabolizarea lui, valoarea acestui parametru fiind importantă în diagnosticarea unei eventuale anemii.

Autorii studiului au menționat că o greutate sub cea normală poate fi un semn de malnutriție, adică un deficit de nutrienți esențiali pentru dezvoltarea copilului. Obser­vațiile cercetătorilor canadieni evi­d­ențiază că dieta vegetariană la copii trebuie stabilită cu foarte mare atenție, pentru a le asigura celor mici aportul de nutrienți de care au nevoie pentru o dezvoltare normală. 

Indiferent însă de regimul alimentar al copiilor, este important ca părinții să urmărească dacă parametrii de dezvoltare ai copilului se situează în limitele normale vârstei. „Alimentația vegetariană poate fi o alegere sănătoasă pentru orice copil. Secretul este să ne asigurăm că îi oferim acestuia o alimen­tație corectă, apelând la un specialist în nutriție cu ajutorul căruia putem monitoriza dezvoltarea copilului, dar și aportul de nutrienți de care are nevoie”, atrage atenția, într-o declarație preluată de televiziunea CNN, purtătoarea de cuvânt a Academiei Americane de Nutriție și Dietetică, Amy Kimberlain.

De menționat că cele mai noi ghiduri de nutriție, recomandate de experții din SUA și Canada, îi sfătuiesc pe părinți, în cazul în care își trec copiii pe o dietă vegetariană, să opteze mai degrabă pentru o alimentație lacto-vegetariană, care să includă ouă, produse lactate, pro­­duse de soia, nuci și semințe, în plus față de legume, fructe, fasole, linte, cereale și ulei. 

Este foarte important ca dieta să includă și alimente bogate în fier și vitamina B12, având în vedere că acești nutrienți se găsesc în cantități mai mici în alimentele de origine vegetală decât în cele de origine animală. De exemplu, fasolea, verdețurile și cartofii dulci sunt printre produsele vegetale care conțin fier, iar drojdia, produsele lactate și cerealele sunt surse bune de vitamina B12. (I. M.)
 

Citeşte mai multe despre:   copil