Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Untul de caju, sursă de proteină vegetală în preparate de post

Untul de caju, sursă de proteină vegetală în preparate de post

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 18 Apr, 2022

Untul de caju este o sursă importantă de magneziu, un mineral esențial pentru orga­nism, îndeosebi pentru asigurarea func­ții­lor metabolice, menținerea sistemului muscular, a sistemului imunitar, de asemenea, reglează tensiunea arterială și ajută la absorbția calciu­lui în organism.

Untul de caju este o sursă im­por­­tantă de proteină, fibre, fier, seleniu, calciu, cupru, fosfor, zinc, triptofan, flavonoizi, mangan, fier, vitaminele din complexul B, vitamina E, vita­mina K. Conține o cantitate moderată de grăsimi sănătoase, cum ar fi acidul oleic. 70% din grăsimea din untul de caju este mono­ne­saturată, care sprijină eforturile de scădere a colesterolului din sânge.

Untul de caju este tartinabil, astfel că poate fi întins pe pâine sau poate fi folosit în prepararea de smoothie sau în diferite com­poziții culinare: sosuri, mâncăruri, dressinguri, deserturi. Este ideal în perioada postului, deoarece constituie o sursă importantă de proteină vegetală.

Rețete

Unt de caju de casă

Ingrediente: 400 g nuci de caju, 300 g cremă sau ulei de cocos, sare după gust. Preparare: Se pun nucile de caju la hidratat de seara până dimineața, apoi se scot din apă și se pun într-un blender. Se adaugă untul sau uleiul de cocos, sarea și se omogenizează în blender până se obține consistența dorită. Produsul finit se poate consuma ca atare sau se poate adăuga în diverse rețete. La această rețetă se pot folosi atât nuci de caju crud, cât și prăjit.

Supă-cremă de legume cu unt de caju

Ingrediente: 1 ceapă, 2 morcovi, 2 rădăcini de păstârnac, 2 cartofi, 2 căței de usturoi, 1 ardei capia, 4 linguri de unt de caju, sare și piper după gust, boia dulce, pătrunjel proaspăt, 4 felii de pâine, ulei de măsline, 3 căței de usturoi. Preparare: Se spală bine legumele, se curăță, se taie felii și se pun la călit în puțin ulei de măsline; se asezonează cu sare și piper; după ce s-au călit legumele, se toarnă circa 3 l de apă și se lasă să fiarbă, apoi se scot din zeamă și se lasă să se răcească. Între timp, se taie pâinea cuburi mici, se așază într-o tavă tapetată cu hârtie și se dau la cuptor pentru câteva minute, după care se scot și se stropesc cu puțin ulei de măsline și cu usturoiul pisat. Se mai dau la cuptor pentru câteva minute, până se rumenesc. După ce s-au răcit legumele, se pun în blender, se adaugă boia, 2 căței de usturoi, cele patru linguri de unt de caju și se dau prin blender până se obține consistența dorită. Astfel, amestecul obținut se adaugă peste zeama de la legume, se amestecă bine, după care se pune la foc potri­vit, până ce mai dă un clocot. Se poate servi asezonată cu pătrunjel verde și crutoane.

Citeşte mai multe despre:   Rețete  -   Rețete de post