Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Patristica De ce a fost ispitit Iisus?

De ce a fost ispitit Iisus?

Data: 20 Octombrie 2021

Sfântul Ioan Casian, Convorbiri duhovnicești, Partea I, Comunicarea părintelui Serapion, Cap. V, 1; VI, 3-5, în Părinți și Scriitori Bisericești (1990), vol. 57, pp. 379-381

„(...) Domnul nostru Iisus Hristos a fost ispitit, cum spune apostolul «în toate după asemănarea noastră», dar «în afară de păcat», adică fără să fi fost atins de vreo patimă, neîncercat deci de acele pofte carnale, de care suntem noi înțepați fără să știm, sau fără să vrem, fiindcă El nu avea nici o asemănare cu noi în ceea ce privește zămislirea.
(...) Deși era în El trup adevărat, fiindcă de bună seamă mânca, bea, dormea și chiar a fost străpuns de cuie, totuși, păcatul trupului nu l-a avut decât prin putința înfrângerii. El n-a fost înțepat de boldurile de foc ale poftei trupești, care se naște în noi în chip firesc, chiar și fără voia noastră, ci L-a încercat numai aparența păcatului, prin asemănarea trupească cu noi. Fiindcă îndeplinea într-adevăr cele ale noastre și purta în El toate slăbiciunile omenești, s-a putut crede că El este supus și patimilor, că purta în trupul Său și slăbiciunea viciului și a păcatului. Diavolul L-a încercat numai cu acele vicii cu care-L înșelase pe primul, crezând că și Acesta poate fi dus și în celelalte în chip asemănător ca om, așa cum îl câștigase pe cel dintâi. Dar n-a putut să-L aducă și în a doua boală, care ia naștere din primul viciu, fiindcă a fost respins din prima luptă.” 

(Cuvânt patrisitc, Pr. Narcis Stupcanu)

Citeşte mai multe despre:   Ispitirea Domnului