Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Patristica De ce nu e îngăduit divorțul?

De ce nu e îngăduit divorțul?

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Patristica
Data: 21 Ianuarie 2025

Sfântul Ioan Gură de Aur, Omilii la Matei, omilia LXII, I, în Părinți și Scriitori Bisericești (1994), vol. 23, pp. 716-717

„Uită-te la înțelepciunea Învăță­torului! Când a fost întrebat: Dacă este îngăduit, n-a răspuns îndată: Nu-i îngăduit, ca ei să nu se tulbure și să facă gălăgie, ci, înainte de a arăta care-i hotărârea Sa, o face cunoscută prin felul răspunsului Său, arătând că aceasta este și porunca Tatălui Său și că a dat porunca Sa cu privire la căsătorie fără să fie împotriva lui Moise, ci cu totul de acord cu el. Uită-te că Domnul întărește spusele Sale nu numai pe crearea omului, ci și pe porunca lui Dumnezeu. N-a spus că Dumnezeu a creat numai un singur bărbat și o singură femeie, ci și că a poruncit ca un singur bărbat să se unească cu o singură femeie. Dacă Dumnezeu ar fi voit ca bărbatul să o lase și să ia alta, ar fi făcut un singur bărbat și mai multe femei. Dar așa, și prin felul creării lor, și prin felul legii date, a arătat că un bărbat trebuie să trăiască necontenit cu o singură femeie și să nu se despartă niciodată de ea. Și iată cum spune: Cel Care i-a făcut dintru început, bărbat și femeie i-a făcut, adică au fost făcuți dintr-o singură rădăcină și au ajuns un singur trup. Și vor fi cei doi un singur trup. Apoi, ca să înfricoșeze pe cei care învinuiesc legea veche și ca să o și întărească totodată, n-a spus: Nu trebuie, dar, să vă lăsați femeile! Nu trebuie să vă despărțiți!, ci: Ceea ce a unit Dumnezeu, omul să nu despartă. Dacă tu, le zice Hristos, îmi spui de Moise, Eu îți spun de stăpânul lui Moise. În afară de aceasta, Mă sprijin și pe timpul când s-a legiuit căsătoria. Dumnezeu dintru început i-a făcut pe ei bărbat și femeie, (Facerea 1, 27) și legea aceasta, chiar dacă pare dată acum de Mine, este mai veche decât legea lui Moise și-i foarte chibzuită, că n-o aduce numai pe femeie alături de bărbat, ci-i poruncește să lase pe tatăl și pe mama ei; și nici nu legiuiește ca bărbatul să vină la femeia sa, ci să se lipească de ea; iar prin acest cuvânt arată că unirea este de nedesfăcut. Apoi nici nu se mărginește numai la atâta, ci cere ca unirea lor să fie și mai strânsă, că spune: Vor fi cei doi un trup.” 

(Cuvânt patristic, Pr. Narcis Stupcanu)

Citeşte mai multe despre:   divorţ