Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Teologie și spiritualitate Patristica Trupul Domnului este viața lumii

Trupul Domnului este viața lumii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Patristica
Data: 27 Mai 2024

Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, Cartea a Unsprezecea, Cap. 9, în Părinți și Scriitori Bisericești (2000), vol. 41, p. 1040

„Trupul Domnului s-a sfințit prin puterea Cuvântului unit cu el, fiind făcut astfel împreună-lucrător în binecuvântarea noastră tainică, în așa fel că poate să ne sădească și nouă sfințenia lui. Însuși Domnul și Mântuitorul vorbind cândva iudeilor și spunând multe despre trupul Său, L-a numit pâine adevărată de-viață-făcătoare: pâinea, zice, pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu (Ioan 6, 51). Și aceia uimindu-se foarte și nedumerindu-se nu puțin cum firea trupului pământesc le-ar putea fi pricină de viață veșnică, răspunzând, El le-a zis: Duhul este cel ce dă viață; trupul nu folosește la nimic. Cuvintele pe care vi le-am spus sunt duh și viață (Ioan 6, 63). Aici spune iarăși că trupul nu poate fi de nici un folos celor ce-L primesc, pentru sfințire și dăruirea vieții (cât pri­vește firea trupului în sine), dar când e înțeles și crezut ca templu al Cuvântului, atunci va fi desigur pricinuitor al sfințirii și vieții, de­sigur nu pentru el însuși, ci pentru Dumnezeu Cel unit cu el, Care este Sfânt și Viață. Deci, atribuind totul lucrării dumnezeieşti, spune ucenicilor Săi că nu le va fi spre pagubă, în ce priveşte păzirea în viaţă, plecarea Lui cu trupul. Căci Mântuitorul, deşi Se va acoperi faţă de oameni, nu Se va despărţi de cei ce-L iubesc, ci va fi iarăşi împreună cu ei prin puterea dumnezeiască. Acestea le grăiesc în lume, ca să fie deplină bucuria Mea în ei.” 

Sfântul Chiril al Alexandriei, Comentariu la Luca, Omilia 37 (Luca 7, 11-16)

Hristos l-a înălțat pe cel care cobora în mormânt. Cum a făcut aceasta este spus limpede: „s-a atins de sicriu și a zis: Tinere, ţie îţi zic, scoală-te”. De ce nu a fost de ajuns un singur cuvânt pentru a-l învia pe cel care zăcea mort? Ce a fost atât de greu la aceasta sau la cea dinainte? Ce e mai puternic decât Cuvântul lui Dumnezeu? De ce nu a făcut minunea printr-un singur cuvânt și a atins și mormântul? Pentru ca voi, dragii mei, să învățați că Trupul Sfânt al lui Hristos mântuiește oamenii. Trupul Cuvântului Atotputernic este Trupul vieții și a fost îmbrăcat cu puterea Sa. Cum fierul care se atinge de foc devine fier, în adevăratul sens al cuvântului, și își plinește funcțiile, așa și Trupul lui Hristos are puterea de a da viață și de a birui moartea și stricăciunea, căci este Trupul Cuvântului, dătător de viață. Fie ca Domnul nostru Iisus Hristos să se atingă de noi și să ne mântuiască de lucrarea răului, de păcatele trupești și să ne unească întru asemănarea sfinților.

(Cuvânt patristic, pr. Narcis Stupcanu)

Citeşte mai multe despre:   Sfanta Impartasanie