Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Apariţie editorială: „Simbolistica Semnelor”
La Editura Institutului Biblic şi de Misiune Ortodoxă, s-a tipărit cu aprobarea Sfântului Sinod şi cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, lucrarea „Simbolistica Semnelor”. „Când semnul liturgic comunică lauda, mulţumirea şi cererea adresate lui Dumnezeu, el dobândeşte harul divin pentru a sfinţi, prin adevărul exprimat, mintea, voinţa şi inima celui ce-l vede şi, mai ales, îl descifrează. Gândită şi chibzuită de peste 10 ani, dar plămădită începând cu anul 2004, „Simbolistica Semnelor” apare acum în completarea Liturghierului tradus în limbajul mimico-gestual şi a lucrărilor realizate de părintele consilier eparhial conferenţiar doctor Constantin Onu, spre evidenţierea persoanelor care comunică vizual. Lucrarea de faţă adună în cuprinsul ei vocabularul aparţinând celor trei Sfinte Liturghii, vocabular ce a generat semnele gestuale de factură creştină concepute în perioada 1996-2006. Plecând de la premisa că până la iniţierea misiunii nu se constituise un limbaj mimico-gestual cu specific religios, prezenta carte acoperă o zonă considerabilă, neatinsă până acum pe tărâmul pastoral-misionar, lingvistic şi chiar liturgic, fiind destinată creştinilor ortodocşi cu deficienţe de auz. ş…ţ
Fondul lexical care stă la baza lucrării „Simbolistica semnelor” este alfabetarul sacru oferit de Biserica Ortodoxă Română credincioşilor deficienţi de auz pentru a aduce laudă lui Dumnezeu Cel în Treime închinat. Cartea „Simbolistica semnelor” aduce prin urmare sistemului de comunicare al credincioşilor deficienţi de auz informaţii gestuale cu încărcătură spirituală; pe acestea le putem numi semne sacre, având astfel în vedere provenienţa lor, textul biblic, textul patristic, textul cultic liturgic şi iconografia ortodoxă. Tema religioasă serveşte, prin sugerarea unor semne mimico-gestuale, drept modalitate de a atinge şi sensibiliza inima credinciosului deficient de auz”, după cum citim în introducerea cărţii semnată de PF Părinte Patriarh Daniel.