Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Astăzi îşi prăznuieşte hramul capela Maternităţii „Polizu“

Astăzi îşi prăznuieşte hramul capela Maternităţii „Polizu“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Mădălina Oana Mihăilă - 26 Mai 2011

Maternitatea bucureşteană "Polizu" are o capelă aflată sub ocrotirea Sfântului Ioan Rusul, prăznuit astăzi. Sărbătorirea Sfântului pomenit la 27 mai prilejuieşte pelerinaje spre lăcaşurile de rugăciune închinate lui. Un astfel de loc de pelerinaj este şi Mănăstirea "Sfântul Ioan Rusul" din localitatea Slobozia, judeţul Giurgiu, unde se află şi o raclă cu părticele din moaştele sale.

O bună mireasmă duhovnicească m-a întâmpinat într-o luni dimineaţa, când am trecut pe la această bisericuţă. Era închisă, dar, spre bucuria mea, mi s-a oferit cheia să intru. Nu puteam să refuz! Am deschis şi, zăbovind, am avut gândul de a scrie despre aceasta, la început, ţinut în loc de împrejurări, am dorit să renunţ, să las pe seama altora bucuria de a scrie. M-am mâhnit că nu pot face acest dar nici oamenilor, nici Sfântului Ioan, de ziua lui. Am trecut pe acolo din nou să-i spun, însă a fost rânduit altceva: printre cei care împodobeau frumos icoanele cu flori se afla chiar părintele slujitor al Capelei "Acoperământul Maicii Domnului şi Sfântul Ioan Rusul", preotul misionar Gheorghe Florin Nicolae. Părintele ne-a vorbit cu bucurie despre istoricul sfântului lăcaş: "Primul părinte a fost pr. Daniel Goga şi a slujit în sala de mese, iar al doilea a fost pr. Radu Ilinoiu, având ca loc de slujbă biblioteca, până când într-un mic spaţiu de la intrare a fost amenajată o capelă având hramul "Acoperământul Maicii Domnului". În anul 2000 s-a început construcţia, iar în 2001 a fost sfinţită. Anul următor s-a luat hotărârea de a se face o biserică de lemn în curte, lucru ce s-a întâmplat în 2003. Un an mai târziu a fost montată pe locul în care se află astăzi, pictura fiind realizată în tempera de către fii duhovniceşti ai bisericii. În 2006, după hramul Sfântului Ioan Rusul, părintele Cătălin Dumitrean, consilier al Arhiepiscopiei Oradiei, a oferit ca dar o părticică din sfintele moaştele aduse din Grecia, aşezate într-o raclă de argint, lucrată prin strădania închinătorilor acestui sfânt lăcaş".

Cinci copii români s-au vindecat în Evvia

Printre minunile săvârşite în biserica Sfântului Ioan Rusul din oraşul Prokopie, insula Evvia, ridicată în 1951, părintele Nicolae aminteşte de un eveniment deosebit din 2004. Atunci s-a organizat o excursie gratuită pentru 27 de copii bolnavi (unul chiar născut în această maternitate), dintre care cinci s-au întors complet sănătoşi, iar acela care era mut a vorbit prima dată. Vorbind despre copiii botezaţi urgent, aflăm că, dintre aceştia, "cei mai mulţi trăiesc, dar au fost şi cazuri în care s-au născut doar pentru a primi Sfântul Botez, apoi s-au întors la Cel care le-a dat sufletul, lăsând trupul pământului din care au fost făcuţi".

Sfântul Ioan Rusul i-a ridicat o casă nouă

Părintele slujitor la capela cu hramul "Sfântul Ioan Rusul" ne povesteşte o minune pe care a trăit-o: "Un lucru cu totul deosebit a fost mutarea într-o casă din Voluntari, împreună cu socrii în noaptea de Crăciun a anului 2004, când s-a iscat un incendiu din cauza coşului din pod. Se întâmpla pe la 5:00 dimineaţa. Când am văzut flăcările ieşind prin acoperiş, am chemat pompierii, care au reuşit să stingă focul în două ore şi jumătate. În urma lor a rămas o casă fără acoperiş, , iar în ziua de Crăciun stăteam la masă uitându-ne la cerul liber. În acea zi am organizat o masă şi pentru toţi creştinii care au participat la Sfânta Liturghie şi n-am lăsat tristeţea celor întâmplate să strice bucuria acelei zile. Nu ştiam că Sfântul Ioan avea să ne pregătească o surpriză. Câţiva oameni din biserică s-au autosesizat, aflând de cele întâmplate, au strâns nişte bani, fără ca noi să ştim, şi ne-au ajutat să reparăm stricăciunile provocate de foc. Vecinii, împreună cu Primăria oraşului Voluntari, au făcut acelaşi lucru. Mare ne-a fost uimirea când, la poarta noastră, a apărut un domn cu un transport de materiale de construcţii din partea unui patron de depozit din Voluntari. Din cele primite am reuşit nu numai să reparăm casa veche, ci chiar să ridicăm pe locul liber o casă în care locuim astăzi împreună cu familia".

Praznic la Mănăstirea "Sfântul Ioan Rusul" din judeţul Giurgiu

Blândeţea şi simplitatea Sfântului Ioan Rusul au făcut ca, în evlavia populară, prăznuirea lui de pe 27 mai să fie un moment special, când lăcaşurile de rugăciune închinate lui sunt vizitate de numeroşi pelerini. Un astfel de loc de pelerinaj este Mănăstirea "Sfântul Ioan Rusul" din localitatea Slobozia, judeţul Giurgiu, unde se află şi o raclă cu părticele din moaştele sale. Sărbătoarea hramului mănăstirii a început în seara zilei de 26 mai, când un sobor de preoţi şi diaconi a săvârşit slujba de Priveghere. Soborul de slujitori a săvârşit şi o procesiune solemnă în cadrul căreia au fost scoase sfintele moaşte din biserică şi au fost aşezate la închinare într-un loc special amenajat din curtea mănăstirii. În ziua sărbătoririi Sfântului Ioan Rusul, Preasfinţitul Ambrozie, Episcopul Giurgiului, înconjurat de un sobor de slujitori, săvârşeşte Sfânta Liturghie în altarul de vară al mănăstirii amintite. (Marius Nedelcu)

Sărbătoare în cartierul bucureştean Brâncuşi

În afară de capela Spitalului Clinic de Obstetrică şi Ginecologie "Gh. Polizu" din Bucureşti, astăzi îşi mai prăznuiesc hramul şi capela Spitalului de Psihiatrie "Eftimie Diamandescu" şi Parohia "Sfântul Ioan Rusul" din cartierul Brâncuşi, ambele din Bucureşti. Parohia din cartierul Brâncuşi a fost înfiinţată în 2008 şi mai are şi hramul "Acoperământul Maicii Domnului".

Părintele Costel Burlacu, parohul acestei biserici şi profesor la Seminarul Teologic din Bucureşti, ne-a povestit: "Biserica acestei parohii este în construcţie. În prezent, stadiul lucrărilor se află la prima centură de sub ferestre. Comunitatea parohiei este formată din tineri cu vârsta până la 35 de ani care au primit o locuinţă ANL. Enoriaşii noştri sunt foarte tineri şi se bucură de prezenţa bisericii în cartierul lor pentru că în fiecare duminică vin împreună cu copiii lor să se întâlnească cu Hristos în faţa potirului prin Taina Împărtăşaniei. Totodată, putem spune că pe lângă lucrările de construcţie, ne străduim, cu rugăciunile Sfântului Ioan Rusul, să construim în sufletele tuturor credincioşilor dragostea de Dumnezeu şi de sfinţi, astfel încât ei să fie pentru viitor creştinii care să ducă mai departe această credinţă strămoşească".

Credinţa şi evlavia tinerilor faţă de Sfântul Ioan Rusul, pe care l-au cunoscut în pelerinajele pe insula Evia, unde se află moaştele lui, au determinat părinţii slujitori, Costel Burlacu şi Costin Dinu, să-l aleagă ocrotitor pentru noua biserică.