Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Cântare de adormire pentru Născătoarea de Dumnezeu

Cântare de adormire pentru Născătoarea de Dumnezeu

Galerie foto (36) Galerie foto (36) Știri
Un articol de: Diac. Vasile Robert Nechifor - 14 August 2020

În ajunul sărbătorii Adormirii Maicii Domnului, la Catedrala Patriarhală au fost săvârșite Vecernia unită cu Litia şi rânduiala Privegherii în cadrul căreia s-a cântat şi Prohodul Maicii Domnului. Slujbele au fost oficiate de Preasfinţitul Părinte Varlaam Ploieşteanul, Episcop-vicar patriarhal, înconjurat de un sobor de slujitori.

Prăznuirea Adormirii Maicii Domnului a debutat la Catedrala Patriarhală prin slujba Vecerniei mari unită cu Litia, săvârşită de Preasfințitul Părinte Varlaam Ploieşteanul, Episcop-vicar patriarhal, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi.

La sfârşitul slujbei Litiei, Prea­sfin­ţia Sa a rostit un cuvânt de învă­ţătură în care a explicat însemnătatea acestei sărbători închinate Maicii Domnului pentru istoria mântuirii noastre.
„Cu slujba Privegherii din această seară am intrat în atmosfera de sărbătoare prilejuită de praznicul Adormirii Maicii Domnului. Noi numim sfârşitul lumesc al Maicii Domnului «adormire», deoarece Fiul său, Mântuitorul Hristos, a mutat în Împărăţia cea netrecătoare trupul Maicii Sale care L-a purtat, L-a hrănit, L-a crescut şi L-a ocrotit atunci când era copil.

Nicăieri în cultul Bisericii nu vorbim despre o înviere sau o înălţare a Maicii Domnului, fiindcă ea, după moartea fizică, nu s-a mai arătat nimănui. De asemenea, mutarea trupului Maicii Domnului de către Fiul său este radical diferită de Înălţarea Domnului, care s-a făcut prin propria Sa putere dumnezeiască. Această adormire este o taină, şi mutarea ei la viaţa veşnică nu înseamnă o părăsire a lumii atât timp cât ea a primit sub ocrotire şi grijă întreaga Biserică de la Însuşi Hristos, când era pe Cruce. Prin acest testament al Mântuitorului de pe Golgota, şi Maica Domnului este cu noi până la sfârşitul veacurilor şi mijloceşte pentru toţi creştinii, mai ales pentru cei care au ales să ducă o viaţă sfântă. Sfintele Evanghelii ne încredinţează de mijlocirea Maicii Domnului pentru toţi creştinii din toate timpurile şi din toate locurile prin îndrăznirea de Maică pe care o are înaintea Fiului ei. Prăznuim, astfel, trecerea Maicii Domnului din lume la Viaţă, ea fiind mutată de Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Care a venit în lume ca pe noi, cei ce urmăm cuvintele Evangheliei Lui, să ne înalţe din moarte la viaţă şi de la pământ la cer”, a spus Preasfinţitul Părinte Varlaam Ploieşteanul.

În continuare a fost săvârşită slujba Utreniei, iar după intonarea troparului a fost cântat cu glas dulce şi solemn Prohodul Maicii Domnului, după rânduiala îndătinată, în mijlocul locaşului de rugăciune, unde, din timp, a fost aşezat Epitaful Maicii Domnului, pe care este zugrăvită icoana Adormirii Preasfintei Născătoare de Dumnezeu.

Citeşte mai multe despre:   Adormirea Maicii Domnului  -   Prohodul Maicii Domnului  -   Catedrala Patriarhala