În Cimitirul „Eroii Revoluției” din Capitală au fost pomeniți sâmbătă, 21 decembrie 2024, martirii din decembrie 1989. Slujba Parastasului a fost săvârșită de Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul,
Conferință și consfătuiri pentru cadrele didactice de religie şi teologie
În cadrul manifestărilor prilejuite de sărbătorirea a 100 de ani de la înființarea Academiei Teologice orădene, Facultatea de Teologie Ortodoxă „Episcop Dr. Vasile Coman” a Universităţii din Oradea, a găzduit conferința semestrială de toamnă dedicată Anului comemorativ al imnografilor și cântăreților bisericești în Patriarhia Română.
La conferinţă au participat cadrele didactice care predau disciplina religie şi cadrele didactice de la cele două instituții teologice din Eparhia Oradiei. În prima parte a evenimentului, care a avut loc pe 22 septembrie, au fost săvârșite Sfânta Liturghie și slujba de Te Deum, în Paraclisul „Sfântul Cuvios Teodor Studitul” al facultăţii, apoi, la Sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a avut loc prezentarea referatului întocmit de diac. prof. Sorin Paina.
Întâlnirea a continuat cu consfătuirile județene, la care au luat parte profesorii de religie de la toate cultele din județul Bihor, activitate coordonată de inspectorul de specialitate pr. prof. Florin Negruțiu. Cu acest prilej a fost realizată o analiză a activității la nivel județean a catedrei de religie şi s-a reamintit și apreciat rolul important al școlilor care au găzduit competițiile naționale, printre care s-a numărat și Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, care a pus la dispoziție resursa materială, umană și de timp pentru a asigura desfășurarea etapei naționale a Olimpiadei interdisciplinare de Limba și Literatura Română și Religie „Cultură și Spiritualitate românească” pentru licee, organizată în luna mai de Inspectoratul Școlar Județean Bihor, în parteneriat cu Episcopia Ortodoxă Română a Oradiei.
În contextul intrării în vigoare a prevederilor legii învățământului preuniversitar, au fost prezentate statutul orei de religie, statutul liceelor teologice şi oportunitatea alegerii de către elevi a religiei ca disciplină de bacalaureat.
Au mai fost prezentate aspecte legate de programele școlare și ghidurile metodologice şi a fost evidențiat rolul de formator al profesorului de religie în cadrul comunității școlare.
În final, profesorii de religie au fost chemați să acorde atenție specială elevilor provenind din grupuri vulnerabile, să se implice în programe educative extrașcolare complementare orei de religie, să fie prezenți în comunitățile religioase susținând programe de tipul școlilor și al taberelor de vară.