Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Dezbatere despre ora de religie la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti

Dezbatere despre ora de religie la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 16 Decembrie 2014

La Centrul de studii şi documentare „Societate. Drept. Religie“ din cadrul Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul“ din Bucureşti s-a desfăşurat luni, 15 decembrie, o dezbatere despre statutul orei de religie în sistemul de învăţământ românesc, în contextul recentei decizii a Curţii Constituţionale a României privind neconstituţionalitatea a două articole din Legea învăţământului nr. 84/1995 şi Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011. Dezbaterea, intitulată „Învăţământul religios în şcolile publice - performanţe şi perspective“, a fost moderată de lect. dr. Laurenţiu Tănase. La întâlnire au participat pr. Aurel Mihai, asistent universitar în cadrul facultăţii şi vicar eparhial al Arhiepiscopiei Bucureştilor, pr. asist. dr. Valentin Ilie, Bogdan Moroiu, consilier în cadrul Secretariatului de Stat pentru Culte, doctori, doctoranzi şi masteranzi în teologie. În cadrul dezbaterii au fost analizate dificultăţile predării orei de religie în învăţământul de stat, performanţele şi perspectivele religiei ca obiect de studiu, precum şi decizia Curţii Constituţionale, prin care se încearcă descurajarea participării elevilor la ora de religie prin măsuri birocratice excesive pentru majoritatea părinţilor acestora, favorizând, în schimb, o minoritate care nu acceptă ora de religie, deşi învăţământul religios este garantat de Constituţie. De asemenea, s-a accentuat rolul orei de religie pentru formarea şi cultivarea unei conştiinţe vii şi mărturisitoare a valorilor credinţei şi ale familiei tradiţionale într-o societate marcată de fenomenul secularizării şi al indiferentismului religios. (Gheorghe-Cristian Popa)