La Praznicul Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos, miercuri, 25 decembrie, Înaltpreasfințitul Părinte Andrei, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și
Festivalul „Flori de speranţă“ pentru persoanele cu sindrom Down, la Cluj-Napoca
A treia ediţie a Festivalului „Flori de speranţă“, dedicat persoanelor cu sindrom Down, va avea loc vineri, 9 mai, începând cu ora 17:00, la sala Cinema Mărăşti din Cluj-Napoca. Festivalul este organizat Centrul Educaţional „Raluca“ din Cluj-Napoca şi este un prilej de a sărbători cei patru ani de activitate dedicată persoanelor cu sindrom Down. Principalul eveniment al Festivalului este concursul „Miss şi Mister Down 2014“, format din două secţiuni, defilare şi proba de talente, care va fi urmat de un spectacol deosebit, susţinut de invitaţii speciali ai festivalului, conform celor precizate de pr. Ioan Avram, preşedintele Centrului Educaţional „Raluca“. Pentru a se institui într-o tradiţie, Concursul de Pescuit, ediţia a doua, dedicat persoanelor cu sindrom Down, va avea loc în data de 10 mai, pe lacul Câmpeneşti, începând de la ora 11:00.
Asociaţia Down Centrul Educaţional Raluca (DownCER), inaugurat în anul 2010, este un centru multifuncţional, care îmbină funcţiile unui centru de zi educaţional cu un centru de pregătire profesională. Abordarea centrului are în vedere conceptul de învăţare pe parcursul vieţii, care este aplicat persoanelor adulte cu dificultăţi de învăţare, pentru a ajuta la o mai bună integrare socială. Asociaţia dispune de programe educaţionale formale şi non-formale, care să acopere mai întâi deprinderile de supravieţuire, cum ar fi cele de autogospodărire, autoîngrijire, comunicare, orientare, comportare socială, folosirea banilor, achiziţionarea de produse şi utilizarea de servicii pentru adulţii cu Sindrom Down, care oferă beneficiarilor un grad sporit de autonomie, conform celor precizate de Adriana Avram, vicepreşedinta Asociaţiei Down Centrul Educaţional „Raluca“.
În cadrul centrului se urmăreşte şi crearea sau recuperarea deprinderilor de citire-scriere, care să îi ajute pe tineri să poată urma eventuale cursuri de instruire. Aici au loc activităţi de terapie prin artă (pictură, desen, muzică, atelier teatral), care s-au dovedit benefice în recuperarea şi integrarea persoanelor cu dizabilităţi. (Oana Rusu)