De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Formare continuă pentru profesorii de religie
În zilele de 6 şi 7 septembrie, în Arhiepiscopia Timişoarei, se desfăşoară cursul de formare continuă pentru cadrele didactice de religie, de nivel primar, gimnazial şi liceal intitulat „Particularităţi ale educaţiei religioase, azi“.
Cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Nicolae, Mitropolitul Banatului, şi cu purtarea de grijă a Preasfinţitului Paisie Lugojeanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timişoarei, evenimentul are loc în sala de festivităţi a Centrului eparhial din Timişoara. La întâlnire participă pr. Sorin Lungoci, responsabil eparhial la Sectorul învăţământ şi activităţi cu tineretul, şi Daniela Buzatu, inspector de religie în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş, precum şi 35 de profesori de religie de la mai multe unităţi de învăţământ din judeţ.
Cursul de formare este susţinut de pr. lect. univ. dr. Dorin Opriş, Universitatea „1 Decembrie 1918“ Alba Iulia, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, şi de lect. univ. dr. Monica Opriş, Universitatea „Lucian Blaga“ Sibiu, asociat la Facultatea de Teologie „Andrei Şaguna“.
Întâlnirile cu profesorii au drept scop formarea unor competenţe legate de activitatea concretă desfăşurată de către aceştia, ţinând cont de aşteptările sporite pe care societatea le are de la educaţia religioasă. Într-o lume în care educaţia se dovedeşte singura modalitate eficientă de a preveni sau rezolva problemele generate de interferenţele între culturi cu particularităţi extrem de diferite, promovarea principiilor etice creştine prin intermediul orelor de religie face cunoscută misiunea pe care Biserica o are în societatea contemporană. „Educaţia religioasă este deosebit de importantă pentru societate, pentru şcoală, dar şi pentru Biserica noastră, iar dinamica societăţii şi a învăţământului ne obligă să fim mereu la zi cu ceea ce se întâmplă, cu ceea ce putem face încât munca noastră să fie cât mai eficientă şi rezultatele în planul formării copiilor să fie cât mai bune“, a declarat pr. lect. univ. dr. Dorin Opriş. Programul de formare este structurat pe parcursul celor două zile de pregătire şi cuprinde o tematică bogată, având în vedere atât abordarea modernă a conceptelor religie şi educaţie religioasă, cât şi modalităţile de înţelegere a suportului pedagogic religios oferit de către acestea. „Avem în vedere câteva aspecte mari pe care lucrăm şi am lucrat deja, şi anume aspecte legate de curriculum, de documentele şcolare utilizate la disciplina religie, de noutăţile apărute în domeniul acesta, de felul în care noile documente curriculare, în special programele şcolare aprobate anul acesta pentru clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a sunt de folosit, cum sunt ele de aplicat, ce aduc nou şi care sunt noile paradigme pe care le includ. De asemenea, avem în vedere cercetarea în domeniul educaţiei religioase, ştiut fiind faptul că cercetarea în orice domeniu face ca noutăţile să susţină un nou domeniu. Totodată, lucrăm pe domeniul pedagogiei creştine, pe concepte, pe modele, pentru că sunt lucruri care stau la baza a tot ceea ce se întâmplă în şcoală în ceea ce priveşte educaţia religioasă“, a mai precizat pr. lect. univ. dr. Dorin Opriş.