Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Hramul istoric al Mănăstirii Antim din București

Hramul istoric al Mănăstirii Antim din București

Galerie foto (14) Galerie foto (14) Știri
Un articol de: Diac. Vasile Robert Nechifor - 30 Iunie 2024

Mănăstirea Antim, Paraclis Patriarhal, din București și-a sărbătorit în prima duminică după Pogorârea Duhului Sfânt, a Tuturor Sfinților, 30 iunie, hramul istoric, stabilit de ctitorul său, Sfântul Ierarh Martir Antim Ivireanul, Mitropolitul Țării Românești. La ceas de luminată prăznuire, în mijlocul obștii și al pelerinilor a poposit Preasfințitul Părinte Paisie Sinaitul, Episcop-vicar patriarhal, care a săvârșit Sfânta Liturghie, înconjurat de un sobor de clerici.

Cu acest prilej, Preasfinția Sa a rostit un cuvânt de învățătură în care a explicat ce reprezintă sfin­țenia, ca stare a omului aflat în comuniune cu Dumnezeu.

„Despre sfințenie, despre sfinți, cu acest limbaj al Bisericii se pare că suntem obișnuiți, însă, atunci când ne întrebăm ce este sfințenia în sine, este greu de găsit o defi­niție simplă. Sfințenia este lăudată, cântată, dorită, uneori percepută exis­tențial, dar definirea ei conceptuală rămâne totuși o dificultate, pentru că ea poate fi descrisă în manifestările ei, în rodirile ei, dar nu poate fi definită în esen­ța ei. Sfințenia se manifestă în lumea aceasta, în creația lui Dumnezeu, dar nu este din lumea aceasta; sfințenia este Însuși Dum­nezeu prezent în lume, dar Care nu este din lume. De aceea tot ce apare sfânt sau sfințenie în lumea aceasta își are izvorul unic în Dumnezeu, Singurul Sfânt în Sine și prin Sine. În raport cu oamenii, Sfânt este numai Hristos-Omul, «căci în El locuiește tru­pește plinătatea Dumnezeirii» (Coloseni 2, 9). Însă Hristos comunică naturii umane nu numai sfințenia Sa, ci sfin­țenia Sfintei Treimi Celei nedespăr­țite. Sfin­țenia Preasfintei Treimi, a Tatălui, a Fiului și a Duhului Sfânt, este sfințenia absolută. Toți oamenii sunt chemați să devină sfinți, dar devin sfinți doar cei care răspund chemării lui Dumnezeu și cultivă co­muniunea cu El, Cel Unul Sfânt”, a subliniat Prea­sfințitul Părinte Paisie Sinaitul.

 

Citeşte mai multe despre:   Manastirea Antim  -   PS Paisie Sinaitul, Episcop‑vicar patriarhal