Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „În Delta românească, turiştii plătesc câte 15 euro pe excursie şi nu văd nici o pasăre“

„În Delta românească, turiştii plătesc câte 15 euro pe excursie şi nu văd nici o pasăre“

Data: 21 Aprilie 2008

▲ „Delta ucraineană e foarte apreciată. Nu au mai mult decât noi, dar ştiu să îşi vândă mai bine marfa. Navele de croazieră ajung la Vâlkovo, turiştii sunt preluaţi de lotcile ucrainenilor, plătesc numai şapte euro, sunt duşi în sătuc şi, după trei ore de excursie, se întorc pe navă şi sunt foarte fericiţi. În Delta românească, turiştii plătesc câte 15 euro pe excursia de patru ore şi nu văd nici o pasăre“, spune directorul societăţii Karpaten Turism, Gheorghe Mărginean ▲

Nava „Astor“, una dintre cele mai mari nave de croazieră internaţională care poate naviga pe canalul Sulina, a acostat, duminică dimineaţa, în portul Sulina. Nava, care a ajuns în Sulina în urma unui contract încheiat de armator cu firma Karpaten Turism din România, are la bord peste o mie de pasageri din Europa Occidentală, aproape 600 dintre ei alegând să meargă în scurte excursii în Deltă şi în oraşul tulcean Sulina. Directorul societăţii Karpaten Turism, Gheorghe Mărginean, a declarat că numărul navelor de croazieră care vor ajunge în România va scădea în următorul an, această situaţie fiind cauzată atât de taxele foarte mari percepute de autorităţile portuare din România, cât şi de cuantificarea foarte slabă a Deltei Dunării, în comparaţie cu cea din Ucraina. „Încă din 2007, pentru ca turiştii să viziteze Bucureştiul, armatorii navelor de croazieră au preferat să acosteze la Ruse, unde plătesc cheltuieli portuare de până la 400 de euro, deoarece, în România, taxele portuare pentru o singură navă sunt de până la 700 de euro. În 2007, am avut 835 de nave de croazieră care au ajuns în România, iar anul acesta numărul este cu aproape 15% mai mic“, a afirmat Gheorghe Mărginean. Directorul societăţii de turism a mai spus că, în comparaţie cu celelalte excursii efectuate pe Dunăre, cea din Delta românească primeşte cele mai slabe note din partea turiştilor, deoarece, pe singurul traseu practicabil de navele de croazieră, nu se pot observa păsări. „Delta ucraineană e foarte apreciată. Nu au mai mult decât noi, dar ştiu să îşi vândă mai bine marfa. Navele de croazieră ajung la Vâlkovo, turiştii sunt preluaţi de lotcile ucrainenilor, plătesc numai şapte euro, sunt duşi în sătuc şi, după trei ore de excursie, se întorc pe navă şi sunt foarte fericiţi. În Delta românească, turiştii plătesc câte 15 euro pe excursia de patru ore şi nu văd nici o pasăre“, a subliniat directorul Gheorghe Mărginean.

O singură taxă în Bulgaria, 6 în România

O altă nemulţumire a reprezentanţilor firmelor de turism este reprezentată de multitudinea de taxe pe care trebuie să le achite operatorii. Dacă, în Bulgaria, prin formalităţi simplificate, se plăteşte o singură taxă autorităţilor portuare, în România, pentru o singură navă se achită şase taxe: cea de Căpitănie, taxa de supraveghere port-control, cea de acvatoriu, taxa de ponton, taxa de pasager şi cea de agenturare. „Anul trecut, de exemplu, am avut o navă de croazieră cu 3.200 de turişti, care dorea să se oprească în portul Constanţa. Taxa de port pentru această navă se ridica la 82 de mii de euro, ceea ce însemna că fiecare turist trebuia să plătească 45 de euro taxă portuară, pe lângă cei 12 euro, pentru excursia din oraş. În aceste condiţii, armatorul a preferat să oprească la Varna, în Bulgaria, deşi Constanţa, cel mai mare port la Marea Neagră, are o ofertă turistică mult mai variată decât cea din ţările vecine. Să nu ne mirăm că în Constanţa opresc, anual, doar 35 de nave de croazieră, iar în Odessa, Ucraina, şi Varna, Bulgaria, peste 150“, a precizat Gheorghe Mărginean. „Am discutat şi cu autorităţile tulcene, pentru ca navele de croazieră internaţională să poată avea acces şi pe alte trasee turistice în Delta Dunării, dar, din păcate, am bătut la porţi închise. Din acest motiv, intenţionăm ca, de anul viitor, să acostăm la Crişan, pe canalul Sulina, sau într-o localitate de pe braţul Sfântu Gheorghe. Vrem să îi atragem înapoi pe turişti, dar avem nevoie de sprijin din partea autorităţilor“, a spus directorul societăţii de turism.