Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Lecţia“ Sfinţilor Brâncoveni, la Mănăstirea Cârlomăneşti

„Lecţia“ Sfinţilor Brâncoveni, la Mănăstirea Cârlomăneşti

Un articol de: Adrian Portase - 18 August 2008

Numeroşi preoţi din Protoieria Tecuci, însoţiţi de pr. protopop Gheorghe Joghiu, împreună cu credincioşii lor au venit pe 16 august în pelerinaj la Mănăstirea Cârlomăneşti, care şi-a sărbătorit hramul.

Lângă vechea bisericuţă a mănăstirii, aflată în plin proces de restaurare şi conservare, Sfânta Liturghie a fost săvârşită de PS Casian, Episcopul Dunării de Jos (foto), înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi. La sfânta slujbă, oficiată în pridvorul deschis al bisericii, au participat şi copii îmbrăcaţi în costume populare, membri ai Ansamblului „Cununiţa satului“ de la parohia Lieşti, judeţul Galaţi, sub îndrumarea pr. Titi Gabor, care au adus şi icoane pictate de ei, cu care au împodobit zidurile vechii bisericuţe.

După Sfânta Evanghelie, referindu-se la sensul prăznuirii Sfinţilor Martiri Brâncoveni, PS Episcop Casian a îndemnat: „Să ne gândim puţin la ce am fi făcut noi dacă am fi fost în faţa sultanului, în locul Sfântului Constantin Brâncoveanu! Să vezi cum copiii tăi sunt omorâţi! Ce am fi făcut noi? Numai dacă se atinge cineva de vreun fir de păr al copilului nostru, imediat l-am şi dat în judecată! Iar voievodul Brâncoveanu a acceptat ca mai bine să li se taie capetele, decât să îşi piardă sufletele. Chiar şi la plânsul copilului celui mai mic, tatăl l-a îmbărbătat, spunându-i: „Mai rabdă puţin şi Dumnezeu te va încununa!“.

Necesitatea educaţiei copiilor în spirit creştinesc

Apoi, referindu-se la educaţia copiilor în spiritul creştinesc şi bun al Bisericii şi societăţii, Preasfinţia Sa a menţionat că este imperios să avem în gând această imagine: un voievod care şi-a oferit proprii copii ca jertfă în numele dreptei credinţe. „Părinţii care îşi iubesc copiii trebuie să-i înveţe tot ceea ce este folositor, dar şi credinţa ortodoxă. Ce e mai frumos decât să îţi iei copilul sau nepotul de mână şi să îl oferi lui Dumnezeu ca pe o floare, ca pe o bucurie. Tot aşa de mult vor fi şi ei apropiaţi de cei bătrâni. Copiii lăsaţi din grija şi din dragostea părinţilor, mai târziu, vor deveni o certare de la Dumnezeu pentru ei. De aceea Mântuitorul s-a întrupat într-un prunc, ca să ne arate de când trebuie semănată credinţa în inimile noastre. De la pruncie“.

La final, la invitaţia ierarhului Dunării de Jos, în faţa icoanei hramului, cei aproximativ 150 de copii prezenţi la sărbătoare au „predat“ prin dialog cu chiriarhul locului, lecţia despre martiriul Sfinţilor Brâncoveni, iar aceştia au aflat de la Episcopul Casian istoria Sfintei Mahrame a Domnului nostru Iisus Hristos - cealaltă sărbătoare a zilei. După acest moment, cei mai mici au primit împărtăşirea cu Sfintele Taine, iar ceilalţi, mai mari, au primit sfânta anafură.

Astfel, din dragostea Mântuitorului Iisus Hristos, Cel care a zis: „Lăsaţi copiii să vină la Mine şi nu-i opriţi!“, la Mănăstirea Cârlomăneşti s-a înfiripat o nouă sărbătoare a tineretului creştin, mulţi dintre copii spunând că vor reveni aici în fiecare an sau de câte de ori vor avea ocazia.

La sfârşit a avut loc tradiţionala agapă. Împărţiţi în cete de câte 10-20 de creştini în jurul păstorilor lor, întocmai ca la înmulţirea pâinilor, pelerinii au fost ospătaţi în păduricea de lângă mănăstire, preoţii împreună cu ierarhul lor servind pe credincioşi.