Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Modernizarea sistemului educaţional trebuie însuşită de profesori“

„Modernizarea sistemului educaţional trebuie însuşită de profesori“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Oana Nistor - 17 Mai 2011

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a vorbit la Congresul Internaţional al Asociaţiei Europene a Profesorilor despre necesitatea reformării sistemului educaţional în România, apreciind că "sistemele de educaţie nu se pot moderniza dacă modernizările succesive nu sunt purtate pe umeri şi însuşite de profesori".

Cu prilejul celui de-al XVII-lea Congres Internaţional al Asociaţiei Europene a Profesorilor, care s-a desfăşurat la sfârşitul săptămânii la Constanţa, ministrul Educaţiei Daniel Funeriu a vorbit despre modernizarea sistemului educaţional şi despre consecinţele măsurilor adoptate prin intrarea în vigoare a noii Legi a educaţiei.

Astfel, potrivit demnitarului, "orice schimb de sistem nu poate fi făcut artificial, iar oamenii sistemului trebuie să fie acţionari ai acestei schimbări". "Am considerat că toată legislaţia secundară trebuie să fie elaborată împreună cu cadrele didactice.

Un număr de 1.400 de cadre didactice au lucrat la realizarea legislaţiei secundare a Legii educaţiei", a declarat ministrul Daniel Funeriu, care a subliniat că metodologiile au fost transmise tuturor partenerilor, urmând să fie discutate şi cu partenerii sociali.

În opinia sa, România trece printr-un proces ireversibil de schimbare a sistemului de educaţie. "Suntem la începutul unui drum care va duce la modernizarea educaţiei în România. Sistemele de educaţie nu se pot moderniza dacă modernizările succesive nu sunt purtate pe umeri şi însuşite de profesori", a susţinut demnitarul.

El consideră că, în ceea ce priveşte cadrele didactice, acestea trebuie să aibă o formare profesională impecabilă, procedeul de selecţie să asigure că aceia care sunt cei mai potriviţi sunt aşezaţi la locurile lor, dar profesorii să aibă şi o răsplată pe măsură. Referindu-se la relaţia cu sindicatele, ministrul a apreciat că aceasta trebuie să fie onestă. El a afirmat că trebuie să se iasă din logica unor sindicate reactive şi să se intre într-o stare proactivă, în care toate problemele să fie discutate împreună cu partenerii sociali. "Dorim ca relaţia cu sindicatele să fie una onestă şi să fie continuată şi de acum înainte. Cred că suntem în România pe drumul cel bun cu această relaţie", a susţinut Daniel Funeriu.

Silvano Marseglia: Profesorii români trebuie să aibă experienţa europeană

Prezent la congres, preşedintele Asociaţiei Europene a Profesorilor, Silvano Marseglia, a afirmat că profesorul trebuie să fie unul european, să accepte diversitatea şi să se adapteze mai bine la schimbare. În opinia sa, cadrele didactice trebuie să cunoască diferitele sisteme de învăţământ din ţările Uniunii Europene, iar toţi profesorii să capete o experienţă europeană.

Silvano Marseglia consideră că educaţia trebuie să fie bazată pe formarea şi dezvoltarea capacităţii de cunoaştere.

"În societăţile avansate capitalul uman este cel mai important. Cunoaşterea duce la dezvoltarea inovaţiei. Inovaţia şi cercetarea sunt două laturi ale triunghiului cunoaşterii, iar cea mai importantă este învăţământul. Cunoaşterea este o resursă importantă pentru dezvoltarea societăţii", a subliniat Marseglia.