Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Noutăţi ale proiectului „Alege şcoala!“

Noutăţi ale proiectului „Alege şcoala!“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 18 Septembrie 2014

Lucrările Congresului naţional „Hristos împărtăşit copiilor“ s-au încheiat ieri, 18 septembrie. În prima sesiune au avut loc dezbateri cu privire la planurile de viitor ale programului „Hristos împărtăşit copiilor“, iar a doua sesiune a cuprins lucrările şedinţei trimestriale „Alege şcoala!“.

Dezbaterile dintre reprezentanţii Patriarhiei României, reprezentanţii Fundaţiei World Vision România, consilierii şi inspectorii responsabili cu cateheza parohială din întreaga ţară au continuat ieri cu sesiunea în care au fost stabilite planurile de viitor ale programului „Hristos împărtăşit copiilor“, ale cărui activităţi catehetice vor fi dedicate, în anul 2015, „Anului omagial al misiunii parohiei şi mănăstirii azi în Patriarhia Română“.

Lucrările Congresului naţional „Hristos împărtăşit copiilor“ s-au încheiat cu şedinţa trimestrială a proiectului „Alege şcoala!“. S-a discutat modul de implementare a proiectului „Alege şcoala!“, ediţia a treia. „În cadrul acestei şedinţei trimestriale am discutat despre stadiul în care ne aflăm, care sunt paşii de urmat, având în vedere că a început şcoala şi că acest program presupune un parteneriat strâns cu şcolile. De asemenea, am realizat şi un bilanţ cu privire la înregistrarea copiilor şi activităţilor care vor începe în cele 10 eparhii, unde se derulează acest program. Este vorba de un număr foarte mare de activităţi, care trebuie organizate, finanţate şi monitorizate la nivelul fiecărui centru catehetic. Sunt deja identificate şi înfiinţate 53 de centre pe care, la sfârşitul acestei luni, le vom şi dota cu ceea ce este necesar. Un alt aspect discutat a fost organizarea de pe acum a taberelor gratuite de vară de anul viitor, din cadrul proiectului «Alege Şcoala!», pentru 2000 de copii“, a precizat pr. dr. Constantin Naclad, managerul proiectului „Alege şcoala!“.

Din acest an, proiectul „Alege şcoala!“, care va fi implementat în regiunile de dezvoltare Vest, Sud-Vest Oltenia şi Nord-Vest, vine şi cu o noutate pentru cei care dezvoltă activităţi pentru copii. „Noul proiect «Alege şcoala!» are oarecum aceeaşi structură ca şi cele două de dinainte. Noutatea cu care vine acest proiect constă în faptul că am reuşit să creăm un instrument educaţional pe baza căruia se vor desfăşura activităţile, instrument care a fost depus spre acreditare, iar toţi cei care vor face activităţi cu copiii vor fi acreditaţi. Astfel, consilierii pentru tineret vor avea o ocupaţie recunoscută în România pentru care vor fi plătiţi şi vor putea să se implice şi în alte programe de activitate de acest gen în Patriarhia Română. De asemenea, urmărim ca proiectul «Alege şcoala!» să nu se termine după încheierea finanţării proiectului, ci să continue prin derularea activităţilor din cadrul centrelor catehetice înfiinţate“, a mai spus managerul proiectului „Alege şcoala!“.

La fel ca şi primele două proiecte „Alege şcoala!“, din 2009-2012, respectiv 2010-2013, noul proiect „Alege şcoala!“ îşi propune prevenirea şi combaterea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, prin acţiuni şi măsuri inovative la nivel multiregional şi menţinerea în sistemul de educaţie a persoanelor expuse acestui risc, precum şi dezvoltarea unor acţiuni remedial-corective, pentru persoane care au părăsit timpuriu şcoala, din regiunile Vest, Sud-Vest Oltenia şi Nord-Vest.