Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Pentru şcoala de mâine“

„Pentru şcoala de mâine“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. George Aniculoaie - 27 Septembrie 2012

A cincea ediţie a Concursului naţional de cercetări pedagogice în domeniul educaţiei religioase şi al educaţiei morale "Pentru şcoala de mâine" s-a încheiat. Ca şi la ediţiile anterioare, concursul a fost organizat de Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia, Facultatea de Teologie Ortodoxă Alba Iulia şi Departamentul de Ştiinţe Sociale şi ale Educaţiei, de Inspectoratul Şcolar al Judeţului Alba şi de Consiliul Judeţean Alba.

Concursul s-a adresat cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi a constat în realizarea de cercetări pedagogice în domeniul educaţiei religioase şi al educaţiei morale. Lucrările au fost depuse până pe 19 septembrie. Din comisia de jurizare au făcut parte pr. conf. univ. dr. Teofil Tia, Facultatea de Teologie Ortodoxă Alba Iulia, pr. lect. univ. dr. Dorin Opriş, Universitatea "1 Decembrie 1918" Alba Iulia, Facultatea de Drept şi Ştiinţe Sociale, Catedra de pedagogie, psihologie şi didactică, şi prof. dr. Monica Opriş, Seminarul Teologic Liceal Ortodox "Sfântul Simion Ştefan" Alba Iulia.

Iniţiatorul concursului, pr. Dorin Opriş, ne-a declarat că "participanţii primesc o recunoaştere suplimentară a muncii lor, a rezultatelor obţinute. Acest concurs le dă putere să meargă mai departe". Printre obiectivele concursului au fost şi "reafirmarea importanţei realizării de cercetări pedagogice pentru dezvoltarea învăţământului, în relaţie cu noile provocări ale societăţii moderne, aflată într-o dinamică accelerată, cât şi stimularea cadrelor didactice spre a iniţia cercetări în domeniul educaţional şi de a valorifica rezultatele acestora", a mai spus pr. lect. Dorin Opriş.

Se aşteaptă ca rezultatele cercetărilor să aducă un plus esenţial educaţiei religioase. "De la an la an constatăm că cercetările participante la concurs sunt tot mai valoroase. Există o anumită motivaţie a profesorilor, există un fond documentar tot mai puternic", continuă pr. Dorin Opriş. Concursul este la a cincea ediţie, prima fiind organizată în anul 2008. Unele dintre cercetările participante la ediţiile anterioare au fost publicate, în sinteză, în cele patru volume cu cercetări în educaţia religioasă alături de cercetările unor cadre didactice din învăţământul universitar teologic şi ale unor cercetători de la Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.

Cercetarea pedagogică în domeniul educaţiei religioase şi morale s-a reluat în anul 1990, după o întrerupere de peste 50 de ani. "Acum am ajuns la o etapă onorantă, în cadrul învăţământului preuniversitar. La nici o altă disciplină nu există concursuri şi volume dedicate cercetării ca la disciplina religie", conchide pr. lect. univ. dr. Dorin Opriş.

Câştigătorii ediţiei a V-a a concursului

La secţiunea cercetări experimentale s-au acordat două premii I. Unul i-a revenit prof. Lavinia Stefanuţ, Colegiul Tehnic "Dorin Pavel" Alba Iulia, cu lucrarea "Actualitatea modelelor biblice, pentru dezvoltarea religioasă a tinerilor", iar al doilea prof. Luminiţa Sgubea, Şcoala Gimnazială nr. 3 Cugir, jud. Alba, cu lucrarea "Rolul profesorului de religie în îmbunătăţirea managementului stresului şcolar al elevilor, datorat examenelor de sfârşit de ciclu gimnazial". Premiul al II-lea a fost acordat prof. Ionica Viorica Dumitrache, Colegiul Naţional "Mihail Kogălniceanu" Galaţi, cu lucrarea: "Rolul voluntariatului în dezvoltarea iubirii elevilor faţă de Dumnezeu şi faţă de aproapele". Au fost acordate două premii III. Unul pentru prof. Laura Diana Teban, Şcoala cu clasele I-VIII "Ioan Mihu" Vinerea, jud. Alba, cu lucrarea: "Cercetare-acţiune privind optimizarea utilizării didactice a icoanei, în studiul religiei, la clasa a VIII-a" şi al doilea, prof. Liana Florina Cerces, Liceul Teoretic "Pavel Dan" Câmpia Turzii, jud. Cluj, cu lucrarea: "Modalităţi de armonizare a relaţiei dintre educaţia religioasă realizată în şcoală şi în biserică".

La următoarea secţiune, de cercetări constatative, s-au acordat tot două premii I: autorului lucrării "Eficientizarea predării religiei la clase aparţinând învăţământului simulan", prof. Irina Roxana Acatrinei, Şcoala Gimnazială Cornu Luncii, jud. Suceava, şi autorilor lucrării "Rolul şcolii în prevenirea şi combaterea manifestărilor violente ale şcolarului, prin profesorul de religie şi psihologul şcolii, în parteneriat cu biserica", psih. Ana-Maria Filimon şi prof. Mariana Filimon, Şcoala Gimnazială "Avram Iancu" Alba Iulia şi Grup Şcolar Agricol "Alexandru Borza" Ciumbrud, jud. Alba. Premiul II a fost acordat prof. Aurica Vasiu, Liceul "Dr. Lazăr Chirilă" Baia de Arieş, jud. Alba, pentru lucrarea: "Perioada adolescenţei şi consumul de alcool, tutun şi droguri. Cercetare constatativă realizată cu liceeni din zonă defavorizată". Au fost acordate două premii III. Primul, pentru prof. Georgiana Petic-Bătrîn, Colegiul Naţional "Elena Ghiba Birta" Arad, pentru lucrarea: "Modele privind relaţia Religie-Ştiinţă, în viziunea tinerilor de azi", iar al doilea prof. Cosmina Peia şi prof. Ana Usca, Liceul cu Program Sportiv Timişoara şi Şcoala cu clasele I-VIII nr. 25 Timişoara, care au prezentat lucrarea: "Influenţa factorilor sociali în formarea percepţiei asupra sărbătorii Învierii Domnului, la elevii de clasa a V-a".