Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Preocupări educative speciale pentru copiii defavorizaţi

Preocupări educative speciale pentru copiii defavorizaţi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Cristian Constantin Bostan - 16 Feb 2011

Centrul de Resurse pentru Educaţie şi Dezvoltare din Moineşti (CRED), în parteneriat cu Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă educativă - Bacău, Protoieria Moineşti, Parohia "Sfântul Ierarh Nicolae" din municipiu, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 2 Comăneşti şi cu alte două centre şcolare, desfăşoară, încă din anul 2009, proiectul educaţional "Împreună pentru copiii noştri".

Proiectul educaţional "Împreună pentru copiii noştri" este o iniţiativă CRED Moineşti, la care protoieria, Parohia "Sfântul Ierarh Nicolae" şi câteva din centrele şcolare moineştene au aderat cu entuziasm, canalizându-şi activitatea pe două direcţii principale: acordarea de servicii de consiliere copiilor cu CES (cerinţe educative speciale), părinţilor acestora şi de formare a educatoarelor care lucrează cu aceşti copii, precum şi ridicarea calităţii în învăţământul preşcolar moineştean.

În activităţile desfăşurate în cadrul acestui proiect sunt incluşi copii preşcolari din grădiniţele moineştene care se află în dificultate (copii cu dificultăţi materiale, copii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, copii care nu au frecventat grădiniţa, copii cu deficienţe de vorbire), oferindu-li-se sprijin şi oportunităţi de dezvoltare prin acţiuni comune cu părinţii, cadre specializate şi alte categorii de adulţi care au responsabilităţi în asigurarea protecţiei, educaţiei şi îngrijirii copiilor mai mici de 7 ani. "Prin acest proiect, CRED Moineşti, împreună cu partenerii, furnizează cu prioritate servicii de consiliere şi educaţie remedială pentru copiii aflaţi în dificultate, precum şi servicii de consiliere pentru familiile acestora. De asemenea, cadrele didactice care lucrează cu aceşti copii beneficiază de servicii de formare şi perfecţionare care vizează exemple de bune practici în lucrul cu copiii cu CES, în vederea integrării lor în învăţământul de masă. CRED Moineşti este locul unde fiecare copil este sprijinit şi încurajat pentru a putea spune: "Eu pot!", "Eu sunt un copil ca toţi ceilalţi!", "Eu sunt un miracol!". Fiecare părinte va conştientiza că a primit de la Dumnezeu cel mai frumos şi mai preţios dar de pe pământ - copilul său - şi va fi ajutat să înveţe cum să aibă grijă ca acest dar să strălucească tot mai tare. Prin acest proiect, CRED Moineşti, în echipă cu partenerii, va înlătura prejudecăţi, va schimba mentalităţi, punând în valoare fiecare copil în parte şi contribuind la creşterea calităţii educaţiei în învăţământul preşcolar din oraşul nostru", ne-a declarat prof. înv. preşcolar Lenuţa Popa, coordonatorul CRED Moineşti.

Consiliere şi asistenţă religioasă pentru părinţi, copii şi educatoare

Personalul CRED este format din prof. înv. preşcolar Lenuţa Popa şi prof. înv. preşcolar Otilia Purcaru, de la Grădiniţa Nr. 4 Moineşti, şi inst. Felicia Caloian de la Grădiniţa "Ion Creangă" Moineşti. Activităţile pe care le desfăşoară împreună cu partenerii de proiect vizează, în mod special, includerea copiilor aflaţi în dificultate în programe ale comunităţii - activităţi de recreere, programe religioase, programe organizate de grădiniţe, biblioteci sau clubul elevilor, dar şi informarea şi consilierea părinţilor care au copii cu CES. Aceştia participă la cursuri de formare privind rolul şi importanţa familiei în educaţia şi dezvoltarea timpurie a copilului, învăţând metodele de stimulare şi încurajare a dezvoltării copilului şi metodele de sprijin în cadrul intervenţiei timpurii. La aceste şedinţe participă şi părintele Daniel Enea, lector al Facultăţii de Teologie Ortodoxă din Timişoara şi slujitor la Biserica "Sfântul Ierarh Nicolae", care îi învaţă pe părinţi şi pe educatoare cum să contribuie la dezvoltarea copiilor prin aplicarea principiilor pedagogice creştine. Toate aceste întâlniri au ca rezultat optimizarea relaţiei dintre cadre didactice, părinţi şi copii, prin relaţionare şi comunicare.

"Zâmbetele copiilor dau sens vieţii noastre"

Protoieria Moineşti şi Parohia "Sfântul Ierarh Nicolae" se implică în proiect nu numai prin activităţi de consiliere, ci şi prin acordarea de asistenţă religioasă permanentă. Copiii sunt împărtăşiţi periodic şi educaţi în spirit creştin, prin implicarea lor în activităţi religioase practice, cum ar fi participarea la slujbe sau pictura de icoane pe sticlă. Alături de educatoare şi de preot, în activităţile proiectului se implică şi alţi voluntari, specialişti din mai multe domenii: logoped, psiholog, medic pediatru, medic de familie, asistent social, jurist. Cu toţii depun eforturi susţinute în vederea formării unui cerc de susţinere, echilibrare şi integrare a copiilor cu CES în învăţământul de masă. Un aport considerabil la îndeplinirea obiectivelor proiectului îl are şi prof. psihopedagog Iuliana Stamate, de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 2 Comăneşti, care desfăşoară săptămânal activităţi de terapie logopedică şi recuperatorii pentru copiii cu deficienţe grave de vorbire sau un anumit grad de retard în dezvoltarea psihointelectuală din anumite cauze medicale.

Sub deviza "Zâmbetele copiilor dau sens vieţii noastre", CRED Moineşti, ajutat de partenerii de proiect, doreşte să devină o punte de legătură între grădiniţe şi mediul social, care să ducă la creşterea calităţii învăţământului preşcolar din municipiul Moineşti, prin educaţie remedială, educaţie înalt-calitativă, implicarea în viaţa comunităţii şi responsabilizarea comunităţii vizavi de viaţa fiecărui copil în parte.