Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului pe Colina Bucuriei

Sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului pe Colina Bucuriei

Galerie foto (44) Galerie foto (44) Știri
Un articol de: Diac. Andrei Butu - 08 Septembrie 2023

Praznicul Nașterii Maicii Domnului a fost sărbătorit cu evlavie și la Catedrala Patriarhală din București. Credincioșii bucureșteni și pelerinii care au urcat vineri, 8 septembrie 2023, pe Colina Bucuriei pentru a aduce rugăciune și preacinstire Născătoarei de Dumnezeu, au participat la Sfânta Liturghie săvârșită de Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi, slujitori ai lăcașului de rugăciune. 

În cuvântul de învățătură, Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul a vorbit despre bucuria Drepților dumnezeiești Părinți Ioachim și Ana, precum și despre semnificația acestei sărbători pentru omenire: „În această zi, a Nașterii Maicii Domnului, putem medita asupra mai multor subiecte. În primul rând, putem vorbi despre bucuria care s-a făcut la toată lumea, despre dezlegarea blestemului și minunata întâmplare din Ierusalimul acelor zile, precum și despre permanenta lucrare a Maicii Domnului în viața fiecăruia dintre noi. Mai întâi, despre bucuria pe care au simțit-o dumnezeieștii Părinți Ioachim și Ana când au născut-o pe cea plină de dar, pe Fecioara îmbrăcată în lumină, conform Cărții Apocalipsei de la începutul capitolului al 12-lea. Bucuria pe care au simțit-o ei o vom înțelege după ce vom cerceta istoriile mai vechi ale iudeilor. Cei care nu aveau copii, în sânul poporului iudeu, erau considerați blestemați. Era o povară grea pe care trebuiau să o poarte cei care nu aveau copii. De aceea, imnografii Bisericii, inspirați, ne vorbesc despre înlăturarea defăimării nenașterii de prunci, așa cum ne arată condacul acestei sărbători. (…) Așa cum a făgăduit Ana în vremea rugăciunilor ei, la trei ani de la naștere, a închinat-o pe prunca Maria Templului din Ierusalim. Rugăciunile stăruitoare au arătat-o pe prunca născută din rodul unei iubiri nemărginite față de Dumnezeu și a unei nădejdi neclintite ca fiind cel mai important dar pe care umanitatea întreagă l-a adus lui Dumnezeu”.

De asemenea, Preasfinția Sa a subliniat că sărbătoarea Nașterii Maicii Domnului ne vorbește despre roadele rugăciunii stăruitoare. „Sărbătoarea de astăzi ne vorbește despre importanța rugăciunii stăruitoare și bucuria care s-a făcut întregului neam omenesc, așa cum amintește Sfântul Ioan Damaschin, vorbindu-ne în condac despre bucuria părinților ei, dar și a strămoșilor. Bucuria acestui moment este asemănată cu ivirea zorilor unei zile frumoase. Dacă la sărbătoarea Bunei Vestiri cântăm că astăzi este începutul mântuirii noastre și arătarea tainei celei din veac, la sărbătoarea de astăzi putem vorbi despre ivitul zorilor, despre zorii care anunță frumusețea unei zile când soarele strălucește și întreaga făptură se bucură. (…) Sărbătoarea de astăzi este și sărbătoarea familiilor care iubesc, ajută și cresc copii. Să ne gândim în doar câteva clipe ce a însemnat pentru această familie bogată și respectată venirea unui prunc la sfârșitul vieții lor și cât de ușor familii tinere, care ar putea avea copii, nu doresc acest lucru. Modelul pe care îl oferă dumnezeieștii Părinți Ioachim și Ana este mai mult decât trebuincios și actual. Ce înseamnă să te rogi 50 de ani ca să primești un prunc, iar după acești ani să nu pierzi nădejdea că va veni răspunsul lui Dumnezeu”, a reliefat Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul. 

Răspunsurile liturgice au fost oferite de Corala „Nicolae Lungu” a Patriarhiei Române.