De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Serie de cateheze-atelier pentru tineri la o parohie bucureșteană
La Parohia „Sfântul Ioan Botezătorul”-Dristor din Capitală a debutat sâmbătă, 10 aprilie, seria de cateheze-atelier pentru tineri dedicate pomenirii celor adormiţi. Aceste întâlniri au loc în contextul Anului comemorativ al celor adormiţi întru Domnul.
În această primă cateheză, părintele protoiereu Florin Busuioc a explicat celor prezenţi semnificaţia duhovnicească a grâului, din care rezultă pâinea pentru Sfânta Euharistie, dar și ingredient al colivei care se pregăteşte şi se dăruieşte pentru pomenirea celor adormiţi. Pornind de la pilda grăuntelui de grâu spusă de Mântuitorul Iisus Hristos ucenicilor Săi după intrarea în Ierusalim, participanţii la cateheză au înţeles semnificația jertfei Sale şi, în paralel, ideea transformării bobului de grâu îngropat în pământ în hrană.
„Faptul că hrana provenită din iubirea jertfitoare trece dincolo de pragul morţii este arătat şi de toate rânduielile dedicate celor mutaţi la Domnul, pe care îi numim adormiţi referindu-ne la trupurile lor; sufletele acestora sunt veşnic treze. Odihna celor adormiţi nu mai este somnul, iar hrana lor nu mai este mâncarea, ci acestea sunt obţinute prin prezenţa iubitoare a lui Dumnezeu, care devine mai puternică atunci când oamenii care îi iubesc sunt milostivi în amintirea lor”, a afirmat părintele Florin Busuioc de la Parohia „Sfântul Ioan Botezătorul”-Dristor.
De asemenea, cei prezenţi au aflat cum a apărut coliva în tradiţia şi în cultul creştin, întâmplare legată de numele Sfântului Mare Mucenic Teodor Tiron. A urmat un atelier practic susţinut de Rodica Dobrin, care le-a arătat tinerilor participanţi cum se pregăteşte coliva, începând cu alegerea arpacaşului şi încheind cu ornarea acesteia.
Cateheza-atelier s-a sfârşit cu degustarea colivei realizate şi cu lecturarea unui fragment din Epistola Întâi către Corinteni (15, 36-44).