În Duminica a 30‑a după Rusalii, Preasfințitul Părinte Nicodim, Episcopul Severinului și Strehaiei, s‑a aflat în mijlocul credincioșilor din Parohia Halânga, Protopopiatul Drobeta, unde a săvârșit Sfânta
Slujba Privegherii Sfinţilor Împăraţi la Catedrala patriarhală
Sărbătoarea Sfinţilor Mari Împăraţi, întocmai cu Apostolii, Constantin şi mama sa, Elena, este hramul a numeroase biserici de mănăstiri şi parohii. Între acestea se află şi Catedrala patriarhală, ctitorie a lui Constantin Şerban Basarab Voievod. Slujba Privegherii a fost săvârşită aici de IPS Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos.
Cântările Vecerniei, Litiei şi Utreniei sărbătorii evidenţiază însemnătatea Sfintei Cruci, descoperită de Sfânta Împărăteasă Elena, semn care a însemnat pentru Sfântul Împărat Constantin „arma cea tare din ceruri“, arma cu care a învins pe potrivnici, cu care a condus cu dreptate pe pământ. De asemenea, se arată că prin buna cuviinţă Împăratul Constantin a primit credinţa Apostolilor, iar prin aceasta a unit toată suflarea creştinească. De aceea, după cum sublinia Înalt Preasfinţitul Arhiepiscop Casian, de la Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena avem multe de învăţat şi, datorită faptelor lor, ei au rămas în conştiinţa posterităţii ca fiind sfinţi şi mari împăraţi.
„Sfântul Împărat Constantin cel Mare s-a comportat mai înainte de a fi botezat drept un creştin autentic. A dăruit Bisericii, în timpuri de tulburare a credinţei, bucuria echilibrului şi, inspirat de episcopii sfinţi, a gândit să actualizeze adunarea Apostolilor de la Cincizecime, care veneau din diferite locuri şi care au stat sub inspiraţia Duhului Sfânt. În casa lui din Bitinia a reuşit să convoace în condiţiile veacului IV toată suflarea creştină, reprezentată de 318 Părinţi Sfinţi. Prin Sinodul de la Niceea s-a arătat consolidarea vieţii prin dreapta credinţă, s-a hotărât data serbării Paştilor, s-au stabilit sărbători creştine, precum cultul Sfintei Cruci, al sfintelor moaşte, încât putem spune că Sfântul Împărat este ocrotitorul Bisericii, dar şi ocrotitorul credincioşilor împreună cu episcopii pentru zidirea cea duhovnicească. De la el ne-au rămas cultul Sfintei Cruci, zidirea bisericilor, primul Sinod Ecumenic, Crezul creştin, sărbătoarea Duminicii, într-un cuvânt zidirea Bisericii din zid, zidirea Bisericii sociale şi zidirea continentului european, pentru că la 325, prin Biserică, s-au pus bazele spirituale ale continentului european. De aceea, el este cu adevărat un împărat asemenea lui Solomon în înţelepciune, asemenea lui David în blândeţe şi întocmai Apostolilor, precum este numit în tropar“, a precizat Înalt Preasfinţitul Arhiepiscop Casian.