Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Slujire arhierească la Catedrala Patriarhală

Slujire arhierească la Catedrala Patriarhală

Galerie foto (4) Galerie foto (4) Știri
Un articol de: Marius Nedelcu - 22 Noiembrie 2016

De sărbătoarea Intrării în biserică a Maicii Domnului, Sfânta Liturghie a fost săvârșită la Catedrala Patriarhală din București de Preasfințitul Părinte Varlaam Ploieșteanul, Episcop-vicar patriarhal, înconjurat de un sobor de slujitori. Cu acest prilej, ierarhul a rostit un cuvânt de învățătură.

După citirea Evangheliei sărbătorii Intrării în biserică a Maicii Domnului, de la Luca 10, 38-42; 11, 27-28, Preasfințitul Părinte Varlaam Ploieșteanul a spus că Fecioara Maria a fost cinstită încă de timpul vieții de cei care au ascultat de cuvintele și învățăturile Mântuitorului Iisus Hristos. „Această Evanghelie s-a citit pentru a înțelege că, prin rânduiala lui Dumnezeu, Sfinții Părinți Ioachim și Ana au ales pentru fiica lor partea cea bună care nu se va lua de la ea, adică ascultarea cuvântului lui Dumnezeu în însăși inima Templului lui Dumnezeu din Ierusalim. Textul Evangheliei ne învață că poporul care a asistat plin de admirație la minunile săvârșite de Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Fiul Maicii Domnului, și care a ascultat plin de încântare cuvântările Acestuia, și-a dat seama că cinstea care trebuie acordată Mântuitorului trebuie împărtășită și Preacinstitei Sale Maici din care El Şi-a luat umanitatea, ca prin umanitatea unită cu dumnezeirea să poată plăti plata păcatului și să ne ofere din nou posibilitatea învierii și vieții veșnice”, a spus Preasfinția Sa.

Sărbătoarea Intrării Maicii Domnului în biserică nu este consemnată în Sfânta Scriptură, dar informații despre ea se găsesc în Tradiția Bisericii. „Sărbătoarea de astăzi este un prilej de a ne manifesta datoria creștinească de a o preacinsti pe Născătoarea de Dumnezeu. Praznicul acesta s-a generalizat în Biserică, în secolul 8, dar despre el ne vorbește în secolul 4 Sfântul Grigorie de Nyssa, fratele mai mic al Sfântului Vasile cel Mare. În secolul 6 avem informații la Sfântul Andrei, Episcopul Cretei, iar în secolul 8, Sfinții Gherman și Tarasie, Patriarhii Constantinopolului, mari teologi ai vremii lor, au rostit cuvântări care se păstrează până astăzi, închinate Intrării în biserică a Maicii Domnului”, a arătat PS Varlaam Plo­ieș­teanul. Pre­zența Maicii Domnului la Templul de la Ierusalim de la vârsta de 3 ani până la 15 ani este deosebit de importantă, pentru că rolul Templului a fost acela de a o prefigura pe Fecioara Maria ca biserică sau templu viu, în care Dumnezeu S-a sălășluit și Şi-a luat trup omenesc: „Sfinții Părinți ai Bisericii au spus că nu a fost o cinste pentru Maica Domnului să fie primită în Sfânta Sfintelor a Templului din Ierusalim, ci pentru Templu a fost o mare cinste ca în Sfânta Sfintelor să intre Maica Domnului, care este adevărata Sfânta Sfintelor, iar locul acela fiind o prefigurare a Maicii Domnului. Știm că în altarul Templului era Chivotul de aur care conținea cele două Table ale Legii. Maica Domnului este numită în cântările Bisericii Chivotul cel nou, sau sicriul cel nou, pentru că ea a cuprins în pântecele ei pe Hristos, dătătorul Legii celei noi a harului”.