Duminică, 3 noiembrie, Preasfințitul Părinte Emilian Crișanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Aradului, a săvârşit Sfânta Liturghie în Parohia Olari, Protopopiatul Arad, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, se arată pe site-ul arhiepiscopiaaradului.ro.
Tabără de pictură la Mănăstirea „Buna Vestire” - Pătrângeni, Alba
Tabăra de pictură de la Pătrângeni, care a avut loc în perioada 1-10 august, a avut ca temă „Buna Vestire, (ca) moment fundamental în istoria omenirii“. Şcoala de vară este rodul parteneriatului dintre Centrul de creaţie şi cercetare continuă „Sfântul Evanghelist Luca“ din Cluj Napoca şi Mănăstirea „Buna Vestire“ de la Pătrânjeni, judeţul Alba. Iniţiatorul şi coordonatorul proiectului este asist. univ. dr. Marius Dan Ghenescu, directorul Centrului de Creaţie şi Cercetare Continuă „Sfântul Evanghelist Luca“ care, de nouă ani, organizează tabăra de pictură de la Mănăstirea „Buna Vestire“ din Pătrângeni, pentru studenţii de la secţia de Artă sacră a Facultăţii de Teologie Ortodoxă din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai“ din Cluj-Napoca.
?coala de vară a debutat în prima zi a Postului Adormirii Maicii Domnului şi a culminat cu vernisajul expoziţiei duminică, 10 august, când s-a oficiat o slujbă de sfinţire a lucrărilor, urmată de o alocuţiune a coordonatorului de proiect, asist. univ. dr. Marius Dan Ghenescu, directorul Centrului de Creaţie şi Cercetare Continuă „Sfântul Evanghelist Luca“. La final, au fost decernate diplomele însoţite de cataloagele ce cuprind o sinteză cu cele mai bune lucrări realizate de participanţi.
Tema acestui an, „Buna Vestire, (ca) moment fundamental în istoria omenirii“ a fost redată de marii artişti prin diferite procedee şi mijloace de exprimare, a spus Marius Dan Ghenescu, care a adăugat că „tot aşa şi noi, artiştii contemporani, încercăm să reinterpretăm modelele clasicilor, inserându-le o nuanţă de nou, atât de necesară în arta sacră actuală, tributară încă tradiţionalismului sever. Lucrările au fost realizate pe trei materiale nobile: lemnul - ca simbol al Sfintei Cruci, piatra - ca temelie a Bisericii, şi hârtia - ca simbol al Cărţii Sfinte, şi vor reprezenta ferestre de lumină ce se vor deschide către omul ce-şi doreşte să treacă, pentru o clipă măcar, prin poarta iubirii“.
De asemenea, după cum a precizat coordonatorul taberei de pictură, „tema aleasă în cadrul acestui proiect este şi o comemorare a Sfinţilor Brâncoveni, deoarece întruparea Domnului semnifică deschiderea noului spaţiu al eternităţii - grădina paradisului - unde martirii timpurilor trecute, prezente şi viitoare îşi vor regăsi împlinirea vieţii pierdute pentru dreapta credinţă, printr-o Nouă Viaţă a veşniciei“.