În județul Timiș, în urma campaniei „Ajută un bătrân să zâmbească” derulată de Federația Filantropia a Patriarhiei Române, 25 de vârstnici aflați în situații dificile au primit gratuit câte un
1.700 de tablete oferite în cadrul proiectului „Alege școala!”
În cadrul proiectului „Alege școala!”, Biserica Ortodoxă Română, prin intermediul eparhiilor, a venit în întâmpinarea elevilor şi cadrelor didactice din comunităţile dezavantajate în perioada pandemiei, oferind aproape 1.700 de tablete şi alte dispozitive electronice necesare desfăşurării activităţii didactice în mediul on-line.
Copiii defavorizaţi implicați în proiectul „Alege școala!”, dedicat combaterii abandonului școlar, au primit dispozitivele electronice ca premii în cadrul unui concurs desfăşurat în proiect. „Am găsit soluţia cea mai potrivită pentru proiectul nostru, şi anume oferirea dispozitivelor în cadrul unui concurs care s-a desfăşurat la nivelul tuturor comunităţilor din proiect. Spre deosebire de anii trecuţi, acum am decis să oferim astfel de dispozitive electronice şi celor din programul «A doua şansă», pentru a le da posibilita-tea accesului la mediul on-line”, a declarat, pentru TRINITAS TV, părintele Constantin Naclad, consilier patriarhal la Sectorul educaţional-teologic al Patriarhiei Române.
Mihaela Nabar, director executiv al Fundației World Vision Romania, partenerul Patriarhiei Române în derularea acestui proiect, a subliniat importanţa accesului la mijloacele moderne de educaţie, mai ales în contextul actual: „O tabletă înseamnă o şansă la educaţie. O tabletă înseamnă speranţă, dar trebuie însoţită de tot ceea ce este necesar: profesori care să ştie cum să o folosească, copii care să o utilizeze în mod corespunzător, aplicaţii educaţionale adecvate, acces la internet, pentru că şi aceasta este o problemă în mediul rural”.
Învăţământul în mediul on-line a fost o provocare pentru sistemul educaţional din ţara noastră, închiderea şcolilor afectând semnificativ acest proces. O treime din copii nu au avut acces la un dispozitiv electronic pentru a putea participa la orele de curs desfăşurate în mediul on-line, iar jumătate din elevi nu au putut intra în contact cu toţi profesorii de la închiderea şcolilor, arată un studiu realizat de Institutul Român de Evaluare şi Strategie.