Necesitatea înfiinţării la nivel naţional a unei structuri specializate în intervenţii în situaţii de criză epidemiologică, microciparea animalelor din ferme şi modificarea legislaţiei, astfel încât să
Contribuabilii îşi vor putea consulta online situaţia fiscală
Persoanele fizice din 18 judeţe şi din Bucureşti îşi pot consulta situaţia fiscală pe internet prin intermediul aplicaţiei „Spaţiul Privat Virtual“ dezvoltată de Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Din septembrie, când a fost lansat proiectul-pilot pentru Bucureşti şi Ilfov, au fost aprobate în cadrul aplicaţiei electronice aproximativ 3.000 de cereri şi au fost solicitate şi descărcate peste 8.850 de documente.
Contribuabilii persoane fizice din 17 judeţe şi din municipiul Bucureşti îşi pot verifica pe internet propria situaţie fiscală prin intermediul aplicaţiei „Spaţiul Privat Virtual“ dezvoltată de Ministerul Finanţelor Publice şi ANAF, care a funcţionat până în această lună doar la nivelul Capitalei şi al judeţului Ilfov. Sunt disponibile, încă de marţi, 2 decembrie, informaţii pentru persoanele cu domiciliul fiscal în judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş. „Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice din Bucureşti şi judeţele menţionate se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă. Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi dinspre organul fiscal către contribuabil“, se precizează într-un comunicat al MFP.
Contribuabilii îşi pot vizualiza, 24 de ore din 24, gratuit, soldul obligaţiilor neachitate, decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta), nota privind obligaţiile de plată (care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online) şi informaţiile cuprinse în declaraţia 112 - respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
De asemenea, persoanele fizice au la dispoziţie adrese de e-mail şi numere de telefon ale Direcţiei asistenţă contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicaţii cu privire la obligaţiile de plată sau pentru a solicita alte informaţii.
Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel naţional şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate. Totodată, serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.
De la lansarea SPV pentru Bucureşti şi Ilfov, au fost aprobate în cadrul aplicaţiei electronice aproximativ 3.000 de cereri şi au fost solicitate şi descărcate peste 8.850 de documente. (Oana Nistor)