Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Historica Cea mai mare catastrofă navală din istoria României

Cea mai mare catastrofă navală din istoria României

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Historica
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 17 Septembrie 2024

În dimineața zilei de 10 septembrie 1989, la ora 8:00, nava „Mogoşoaia”, cu o capacitate de 160 de pasageri, dar având la bord 216 pasageri și 9 membri ai echipajului, pornise în cursă din portul Galaţi spre comuna Grindu, situată la câţiva kilometri, pe malul tulcean al Dunării. Tot atunci, un convoi bulgăresc, format din împingătorul „Petăr Karanicev” şi şase barje, cu o lungime totală de 191 de metri, naviga în amonte, spre portul Ruse. Membrii echipajului bulgăresc nu au respectat regulile de navigaţie şi au intrat în coliziune cu ambarca­țiunea românească, ce s-a scufundat în zona numită Cotul Pisicii, scrie Agerpres. Cei nouă membri ai echipajului şi 207 pasageri din cei 216 aflaţi la bordul navei „Mogoșoaia” și-au pierdut viața. Accidentul este considerat cea mai mare catastrofă navală din istoria României. 

Responsabil de tragedie a fost considerat comandantul remorcherului bulgăresc, Gheor­ghi Petrov Anghe­lov­schi, ulterior arestat, care a făcut în România doar două luni de puş­cărie. După Re­voluţia din 1989, acesta a fost extrădat în Bulgaria, unde nu a mai executat nici o zi de detenţie, deşi a fost condamnat de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la zece ani de închisoare.

Timp de trei zile, în presa locală s-a păstrat tăcerea asupra catastrofei, deşi la „mica publicitate”, la rubrica „decese”, zeci de familii anun­ţau pierderea celor dragi. Tragedia a fost menţionată abia pe 13 septembrie în „Viaţa nouă”, ziar care apărea la Galaţi, printr-un articol foarte scurt intitulat „Accident naval pe Dunăre”.