Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Abandonul şcolar în atenţia parohiilor ortodoxe
Întâlnirea privind înfiinţarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar s-a desfăşurat ieri, 6 martie, la Alba Iulia. Evenimentul aduce în prim-plan necesitatea identificării unor modalităţi de intervenţie în comunitate pentru copiii în situaţii de risc de abandon şi eşec şcolar la nivelul judeţelor Alba şi Mureş.
Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a organizat ieri, 6 martie, întâlnirea "Înfiinţarea, dezvoltarea şi consolidarea de reţele destinate îmbunătăţirii activităţilor de prevenire a fenomenului de abandon şi eşec şcolar". Au fost prezentate stadiul actual al proiectului "Reţea interregională de centre educaţionale" şi rezultatele de evaluare realizate în rândul factorilor decizionali interesaţi, privind rolul şi responsabilităţile în cadrul reţelei interregionale de centre educaţionale şi propunere direcţii de acţiune comune privind lucrul în reţea. Proiectul "Reţea interregională de centre educaţionale" se derulează în perioada august 2010 - iulie 2013 şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. În cadrul proiectului au fost înfiinţate 16 centre educaţionale, din care nouă în judeţul Alba, trei în judeţul Mureş şi cinci în judeţul Timiş. În cadrul acestora, 400 de copii beneficiază de hrană, sprijin la lecţii, rechizite, didactice şi burse sociale, precum şi de activităţi de socializare, dezvoltare personală şi petrecere a timpului liber. Colaborare între şcoli, parohii şi autorităţi Până în prezent s-a realizat o evaluare a modalităţilor de abordare a fenomenului în rândul factorilor de decizie interesaţi (şcoli, autorităţi locale şi judeţene, ONG-uri), pe baza căreia s-a elaborat un plan de acţiune ce cuprinde activităţi de reţea centrate pe intervenţii asupra elevilor în risc de eşec şi abandon şcolar, familiilor şi comunităţii. Astfel de exemple sunt colaborări cu şcolile, autorităţile publice locale şi judeţene şi parohiile din localităţile unde funcţionează centrele educaţionale în procesul de identificare şi evaluare a situaţiilor de elevi în risc de abandon şi eşec şcolar şi a vulnerabilităţii familiilor din care provin aceşti copii. În acelaşi mod, se doreşte implicarea în activităţile de reţea a comunităţilor parohiale din judeţele Alba, Mureş şi Timiş, în localităţile în care funcţionează centrele educaţionale prin crearea de reţele comunitare.