Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Agheasma mare este o armă puternică împotriva diavolului”

„Agheasma mare este o armă puternică împotriva diavolului”

Galerie foto (4) Galerie foto (4) Știri
Un articol de: Andrei Fărcaş - 07 Ianuarie 2022

La praznicul împărătesc al Botezului Domnului, când a avut loc Dumnezeiasca Arătare, Preasfinţitul Părinte Iustin, Episcopul Maramureşului şi Sătmarului, a săvârşit Sfânta Liturghie la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare. Ierarhul a rostit un cuvânt de învăţătură despre praznicul împărătesc al Botezului Domnului şi despre tradiţia şi semnificaţia acestuia.

La momentul Botezului Domnului făcut de Ioan „s‑a auzit glas ca de tunet: Acesta este Fiul Meu cel iubit, întru Care am binevoit, iar Duhul Sfânt S‑a coborât în chip ca de porumbel peste Mântuitorul, poposind asupra Lui. De aceea, Botezului Domnului i se mai spune şi Epifanie sau Teofanie, pentru că este vorba nu doar de Arătarea Domnului la Iordan pentru prima dată, ci e vorba de Arătarea Presfintei Treimi. Teofanie înseamnă Arătarea lui Dumnezeu în treime, a Preasfintei Treimi: Tatăl din cer a vorbit, Fiul era în Iordan şi Duhul Sfânt S‑a pogorât peste El, iar troparul Botezului Domnului exact acest lucru spune”, a subliniat ierarhul.

„Mântuitorul a venit la Iordan ca să fie botezat de Ioan nu pentru că avea nevoie să fie curăţit de păcate, că era fără de păcat, ci a venit ca să Se arate lumii, să împlinească Legea şi să sfinţească natura, creaţia”, a mai arătat Preasfinţitul Părinte Episcop Iustin.

Ierarhul a explicat credincioşilor ce este agheasma mare şi la ce foloseşte: „Agheasma mare este o armă puternică împotriva diavolului, de aceea se săvârşeşte o singură dată pe an, şi la ţară preoţii merg la râurile curgătoare, unde au mare sau ocean, sau fluviu. Preoţii slujitori, arhiereii, după ce fac slujba la biserică, se duc acolo, după tradiţia grecească, sfinţesc şi apele acelea curgătoare, aruncând crucea în apă, pentru că Hristos este pe Cruce şi alungă demonii. Aceasta este simbolistica aruncării Sfintei Cruci în ape de praznicul Botezului Domnului. Agheasma mare este folosită de credincioşi dimineaţa pe nemâncate, timp de opt zile, în fiecare zi. Preoţii care umblă cu crucea folosesc agheasma mare de anul trecut sau din Ajunul Bobotezei”.

Răspunsurile la Sfânta Liturghie au fost date de Corul „Doxologia” al catedralei, dirijat de prof. Cosmin Lauran.

Rugăciunile slujbei Aghesmei Mari au fost săvârşite în catedrală, unde s‑au aflat la dispoziţia credincioşilor 10.000 de sticle cu apă sfinţită, care au putut fi luate acasă. Numărul celor veniţi să se roage împreună cu soborul a fost foarte mare.