Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Ambulanţe de consultaţii la domiciliu în centrele de permanenţă
Începând din a doua jumătate a lunii noiembrie, în centrele de permanenţă din judeţ vor exista 8 ambulanţe noi pentru consultaţii la domiciliu, achiziţionate prin programul naţional al Ministerului Sănătăţii (MS). Decizia ca aceste maşini medicalizate să intre în dotarea centrelor de permanenţă a fost luată miercuri, în cadrul unei întâlniri a subsecretarului de stat în MS, dr. Raed Arafat, cu directorii autorităţilor de sănătate publică, managerii serviciilor judeţene de ambulanţă şi medici de familie din Regiunea Nord-Est.
Din cele 22 ambulanţe de mai multe tipuri, alocate Iaşului de MS , 8 ambulanţe pentru consultaţii la domiciliu vor sosi într-o primă tranşă, până pe 15 noiembrie. Maşinile vor avea trei locuri, iar ca dotare un electrocardiograf portabil, un defibrilator şi aparatură pentru resuscitare rapidă. „În principiu, aceste ambulanţe vor avea drept locaţie cele 11 centre de permanenţă din judeţ, iar cei care vor asigura asistenţa pe aceste ambulanţe vor fi medicii de familie. Vor exista gărzi non-stop, care vor putea fi asigurate şi de medici rezidenţi cu specializarea medicină de familie, aflaţi în ultimul an“, a declarat directorul ASP Iaşi, dr. Mihnea Hurmuzache. Apelurile pentru acest tip de maşini vor fi făcute tot prin serviciul unic de urgenţe 112. Costul total al celor 8 ambulanţe destinate consultaţiilor la domiciliu este de 6,7 miliarde de lei vechi. Potrivit şefului ASP, până la sfârşitul lunii iunie a anului 2008, în Iaşi vor ajunge în total 46 de ambulanţe de tip A1 şi A2 şi pentru consultaţii la domiciliu, investiţie ce se ridică la suma de 300 de miliarde de lei vechi. Autorităţile sanitare ale judeţului sunt decise să iniţieze controale riguroase, pentru a vedea modul în care vor fi întreţinute maşinile, dar şi aparatura din dotare, iar amenzile, în cazul unor nereguli, vor fi drastice. Sistem integrat de comunicare între structurile de urgenţe În cadrul întâlnirii de miercuri, subsecretarul de stat pentru Medicina de Urgenţă, dr. Raed Arafat a declarat că, începând din 2008, va fi pus la punct un sistem unic integrat de comunicare între toate structurile de urgenţe. În acest fel vor putea comunica în mod direct toate serviciile judeţene de ambulanţă, inspectoratele pentru situaţii de urgenţă, unităţile de primire urgenţe şi serviciile SMURD din ţară. „Va fi un sistem de tip «linie roşie», prin care accesul să fie rapid şi direct. De asemenea, va fi semnat un protocol prin care să fie clasificate apelurile primite la 112, astfel ca o ambulanţă cu o dotare mai bună să nu fie trimisă, spre exemplu, pentru o urgenţă uşoară“, a mai precizat şeful ASP.