Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Ampicilinele“ de la Cluj se modernizează

„Ampicilinele“ de la Cluj se modernizează

Data: 02 Octombrie 2008

▲ În urmă cu 21 de ani, clujenii s-au amuzat când, pe linia de tramvai, şi-au făcut apariţia vagoanele vopsite în două culori - roşu şi galben - pe care le-au botezat imediat: „ampiciline“ ▲ Şi pentru intervalul de succedare a tramvaielor în staţii localnicii au găsit tot o exprimare „medicală“: „Ca şi ampicilina, de patru ori pe zi“ ▲

Prima linie de tramvai din municipiul Cluj-Napoca a fost dată în folosinţă la 1 octombrie 1987 şi traversează oraşul pe o distanţă de 26 km, legând marele cartier Mănăştur de fosta zonă industrială de pe Bulevardul Muncii. În prezent, transportul călătorilor din oraş este asigurat de un număr de 40 de tramvaie. În urmă cu doi ani, Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca a aprobat un studiu de fezabilitate privind modernizarea liniei de tramvai, până în 2009, considerând că acest mijloc de transport public este ecologic, determină consumuri energetice cu 56% mai reduse şi cheltuieli de exploatare cu 30% mai mici decât celelalte tipuri de mijloace de transport în comun. În urma lucrărilor de modernizare a liniilor metalice, evaluate la 30 de milioane de euro, va putea creşte viteza de circulaţie a tramvaielor şi, implicit, numărul pasagerilor. În plus, se vor realiza venituri suplimentare la buget, prin reducerea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii, de 6,3 milioane de euro/an, dar şi reducerea consumului de carburanţi cu 10%, însemnând 7,2 milioane de euro/an, se arată în motivaţia hotărârii.

Tramvaiul, un mijloc de transport nepoluant şi fiabil

Directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători Cluj (RATUC), ing. Liviu Neag, a afirmat că tramvaiul continuă să fie principala formă de transport urban ecologic, nepoluant şi fiabil. Totuşi, unii locuitori, nemulţumiţi de zgomotul pe care îl face tramvaiul şi de faptul că şinele le deteriorează cauciucurile maşinilor, au cerut să se renunţe la „bătrânele ampiciline“, motiv pentru care soluţia tehnică aleasă de municipalitate în procesul de modernizare are în vedere înlocuirea completă a infrastructurii platformei căii de rulare, precum şi refacerea suprafeţei carosabile pe întreg traseul liniei de tramvai.