În cadrul manifestărilor solemne dedicate eroilor Revoluției Române din decembrie 1989, luni, 23 decembrie, la monumentul eroilor jandarmi de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni a fost
Artă de inspiraţie religioasă la „Simeza“
Iubitorii de artă sunt invitaţi până pe 10 octombrie să viziteze expoziţia personală de grafică şi sculptură în bronz a sculptorului Dumitru Radu. Expoziţia, care este găzduită de Galeria de artă „Simeza“ din Capitală, propune vizitatorului mai multe chei de lectură, între care geneza omului şi detaşarea de cotidian prin intermediul muzicii.
Vernisajul expoziţiei personale a sculptorului Dumitru Radu a avut loc luni, 29 septembrie, la Galeria de artă „Simeza“ din Capitală. Expoziţia a constituit o împlinire pentru autorul operelor de artă, dar şi un eveniment artistic semnificativ, întrucât rareori se mai întâmplă să fie vernisate expoziţii personale de sculptură, fapt evidenţiat şi de prezenţa numeroasă a artiştilor plastici şi a iubitorilor de artă.
Expoziţia de grafică şi sculptură în bronz a unuia dintre cei mai importanţi sculptori contemporani, a precizat criticul de artă şi curatorul expoziţiei Luiza Barcan, cuprinde lucrări de artă cu conţinut religios. „Dumitru Radu face o trimitere la geneza în sens biblic şi meditează cu mijloacele gândirii şi ale simţirii lui de sculptor asupra acestei teme atât de vaste şi de misterioase. De asemenea, lucrările sale fac referire şi la un fel de geneză a propriei creaţii. Bronzul, la Dumitru Radu, nu este folosit întâmplător, pentru că el presupune un modelaj fin, această acţiune directă a mâinii asupra materialului care poate fi prelucrat şi care se leagă foarte bine cu ideea din geneză, a creaţiei omului din lut. (…) Dumitru Radu creează o lume care seamănă cu un portativ, iar pe acesta suntem noi, oamenii, ca nişte note muzicale. Există dintotdeauna în creaţia sa această sinestezie între ideea de muzică şi imaginea plastică pe care el ştie să o pună în valoare într-un fel particular şi, pornind de la această idee, există o formă primordială, un fel de pattern pe care artistul îl preia constant, acel gen de pâlnie care ne trimite cu gândul spre instrumentul muzical, dar şi spre acel nimic din care suntem noi creaţi, venind la viaţă. Este o bucurie că sunt printre noi artişti care
şi-au împlinit foarte bine meşteşugul şi îşi mânuiesc arta, urmărind totdeauna o idee şi un proces de intelecţie, două lucruri esenţiale pentru ca arta să fie valoroasă şi să dureze“, a evidenţiat criticul de artă Luiza Barcan.
Lucrările sunt aşezate pe o parte închisă la culoare pentru a exprima pământescul, dar încărcătura lor este în partea superioară, reprezentată de partea conică a instrumentului muzical corn, de culoare aurie, ce trimite la aura celestă. „Muzica este partea imaterială care ne transpune şi acesta a şi fost mesajul meu. Forma este aluzivă, menită să creeze o atmosferă de detaşare de cotidian prin muzică şi de a trăi dincolo de materie în lumea celestă“, a precizat sculptorul Dumitru Radu, conferenţiar doctor la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti, secţia Artă sacră.