De sărbătoarea Intrării Maicii Domnului în biserică, joi, 21 noiembrie, Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, Episcop‑vicar al Arhiepiscopiei Iașilor, a slujit la hramul Mănăstirii Peștera din
Autobuzele din Capitală vor fi dotate cu radio, GPS şi computer de bord
▲ Instalarea acestor echipamente pe mijloacele de transport RATB se va finaliza până la finele lunii martie ▲ „Astfel de sisteme de fluidizare a traficului vor fi montate şi pe câte o maşină a Poliţiei, a Pompierilor şi pe o ambulanţă“, a precizat directorul tehnic al serviciului de trafic şi management al UTI, Claudiu Bălan ▲ Noile echipamente vor fi în legătură directă cu semafoarele inteligente, care au rolul de a regla timpii de aşteptare la fiecare intersecţie în parte, pentru fluidizarea traficului ▲
Până la sfârşitul lunii martie, se va finaliza instalarea echipamentelor GPS, radio şi computer de bord pe mijloacele de transport RATB, care vor permite introducerea conceptului de „undă verde“ pentru aceste maşini, în cadrul proiectului de management al traficului implementat de Primăria Capitalei. Directorul tehnic al serviciului de trafic şi management al UTI, Claudiu Bălan, a anunţat că instalarea de serie pe toate cele 300 de maşini ale RATB marca Mercedes, pentru care a fost semnat contractul cu municipalitatea, va începe la sfârşitul lunii februarie, iar până în prezent s-a realizat deja montarea echipamentelor pe un vehicul destinat probelor şi crearea de compatibilităţi tehnice între sistemul existent şi cel nou. „Astfel de sisteme de fluidizare a traficului vor fi montate şi pe câte o maşină a Poliţiei, a Pompierilor şi pe o ambulanţă. Timpul de verde de la semafor se va modifica pentru aceste mijloace prioritar, astfel încât să ofere un timp de liberă trecere mai lung. Până în prezent am reuşit să încheiem instalarea semafoarelor inteligente pentru 140 de intersecţii, din cele 500 existente în Bucureşi“, a afirmat Bălan. Sistem de management al traficului, pentru a face faţă aglomeraţiei haotice Primăria Capitalei a inaugurat, în luna mai 2008, Centrul de control al sistemului de management al traficului, parte a planului general de fluidizare a circulaţiei în Bucureşti. Acest centru se află pe şoseaua Olteniţei nr. 107-111 şi monitorizează pe camere video trei sisteme de management al traficului: un sistem adaptiv pentru controlul traficului, un subsistem pentru managementul vehiculelor aparţinând operatorilor de transport public şi un subsistem cu funcţiuni de vizualizare a vehiculelor în intersecţii. Centrul de control vizualizează intersecţiile cu sistem adaptiv din perimetrul inelului central al Capitalei, pe axa nord-sud, cuprinsă între Casa Presei Libere-Arcul de Triumf-Piaţa Victoriei-Piaţa Romană - Universitate-Piaţa Unirii-Şincai, pe bulevardul Carol-Regina Elisabeta-Operă, Decebal-Unirii-Libertăţii, unde au fost montate semafoare inteligente. Semafoarele inteligente se adaptează la condiţiile de trafic Semafoarele inteligente au sarcina să regleze timpii de semafor printr-un calculator, astfel încât, la fiecare intersecţie în parte, vor şti să dea drum liber vehiculelor care sunt în întârziere. Reprezentanţii municipalităţii au precizat că, din acest punct de vedere, transportul public va avea prioritate. „Există o serie de senzori care măsoară la secundă traficul din intersecţie şi care vizualizează traficul care vine spre intersecţie. Este un sistem adaptiv. Timpii se schimbă de la un regim la altul. Nu vor fi timpi de culoare egali, ci se schimbă în funcţie de încărcarea de trafic care soseşte în intersecţie“, a precizat Claudiu Bălan. Cele 140 de intersecţii sunt conectate pe fibră optică, dar vor funcţiona şi în regimul clasic. Reprezentanţii autorităţilor speră ca, prin acest pas, să ajute la îmbunătăţirea traficului din Capitală cu circa 15%, în următorii ani. Valoarea proiectului de management al traficului este de peste 18 milioane de euro.