Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Biserica este o icoană a Ierusalimului Ceresc

Biserica este o icoană a Ierusalimului Ceresc

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 13 Aprilie 2014

Ieri, în Duminica Intrării Domnului în Ierusalim, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a săvârşit la Catedrala patriarhală Sfânta Liturghie, înconjurat de un sobor de slujitori.

Duminica Floriilor a fost prăznuită cu evlavie de credincioşii bucureşteni care au participat în număr mare la această sărbătoare la Catedrala patriarhală. Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, referindu-se la Evanghelia sărbătorii, a subliniat semnificaţia mirului de nard, care este una deosebit de bogată. „Mirul de mare preţ, ca simbol al îngropării Domnului Iisus Hristos, a devenit în Biserică Sfântul şi Marele Mir, folosit pentru sfinţirea Sfintei Mese din Biserica nouă, care închipuie mormântul Mântuitorului din care El a înviat. De asemenea, cu Sfântul şi Marele Mir se sfinţeşte şi Sfântul Antimis, care simbolizează punerea în mormânt a Domnului. Mirungerea celor care s-au botezat în apă şi în Duh Sfânt, adică în taina morţii şi învierii Domnului, se face tot cu Sfântul şi Marele Mir. Aşadar, Biserica a învăţat de la Maria, sora lui Lazăr din Betania, să arate preţuire mare faţă de Hristos, prin folosirea în cultul ei a Sfântului şi Marelui Mir. În plus, mireasma deosebită a mirului de mare preţ simbolizează şi prezenţa Duhului Sfânt în omul credincios. În acest sens, sfintele moaşte ale sfinţilor au în ele parfumul mirului de nard. După cum harul Duhului Sfânt era prezent în Trupul lui Hristos în mormânt şi nu L-a lăsat să putrezească,

tot aşa harul Duhului Sfânt pecetluieşte pe unii dintre sfinţi cu nestricăciunea osemintelor şi cu parfumul minunat al prezenţei Lui în omul duhovnicesc“, a explicat Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

În continuare, Preafericirea Sa a arătat că Mirul de mare preţ este şi simbol al frumuseţii Bisericii, iar toate veşmintele, toate vasele sfinte, toate picturile frumoase, toate bisericile nou-zidite, care se aduc ofrandă, recunoştinţă şi mulţumire Domnului Hristos, sunt mir de mare preţ. „La darurile pe care le aduc credincioşii în Biserică trebuie să adăugăm darul cel mai de preţ, al miresmei credinţei ortodoxe, al rugăciunii şi al faptelor bune. Mirul de mare preţ este sufletul dreptcredincios şi curăţit de păcate. Viaţa păcătoasă este urât mirositoare, dar pocăinţa şi curăţirea de patimi transformă viaţa omului în miros duhovnicesc de bună mireasmă. Acest mir de mare preţ al sufletului curăţit şi sfinţit se dobândeşte prin toate nevoinţele Postului Mare, prin împărtăşirea cu Sfintele Taine şi prin milostenie“, a spus Întâistătătorul Bisericii noastre.

Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a mai arătat că sărbătoarea Intrării în Ierusalim a Domnului are două înţelesuri: o biruinţă asupra morţii lui Lazăr şi o anticipare a biruinţei asupra propriei Sale morţi. „Mântuitorul Hristos nu numai că l-a înviat pe Lazăr, dar peste puţin timp Îşi va învia propriul Său trup din mormânt, iar prin aceasta, El arată definitiv că este Dumnezeu-Omul. Intrarea Domnului în Ierusalimul pământesc este şi prefigurarea intrării Sale ca Om în Ierusalimul Ceresc. Aceasta se va realiza prin Învierea Sa din morţi şi prin Înălţarea Sa la cer. Ierusalimul Ceresc în care intră Hristos este acum simbolizat de Biserică. Această duminică este o zi care prevesteşte Învierea lui Hristos, ea este oarecum un Paşte anticipat, o arvună a biruinţei asupra morţii şi a păcatului“, a explicat Preafericirea Sa.

Patriarhul României a urat tuturor credincioşilor care poartă nume de flori pace, bucurie, sănătate şi mântuire. Toţi credincioşii prezenţi au primit la ieşirea din catedrală ramuri sfinţite de salcie şi câte o icoană a Intrării în Ierusalim a Domnului.

La final, Patriarhul Bisericii noastre a anunţat că părintele arhim. Teofil Anăstăsoaie, fostul stareţ al Schitului Darvari, a fost ales Mare eclesiarh al Catedralei patriarhale.