Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Câteva recomandări pentru o bună relaţie medic-pacient

Câteva recomandări pentru o bună relaţie medic-pacient

Un articol de: Vladdorin Bejan - 03 Martie 2011

La uşa cabinetului medical vin destul de mulţi oameni cu speranţa de a primi rezolvarea necazului lor, dacă se poate pe loc, astfel încât să plece repede, fără nici o grijă sau obligaţie, nici măcar pentru propria persoană. Peste 50% dintre pacienţi constată, în cabinet, că nu au asupra lor documentele medicale sau medicamentele ce le folosesc, nu au un act de identitate sau unul care să arate calitatea de asigurat.

Mulţi pacienţi nu cunosc normele actuale de asigurare a prestaţiilor medicale şi baremele eliberării medicamentelor. Igiena personală este precară şi nu respectă ordinea sau chiar cabinetul unde trebuie să ajungă. Recontrolul se face nu la programarea prealabilă, ci când poate omul lăsa alte treburi, când are timp, bani sau când semnele bolii îl grăbesc.

Pentru a se evita neplăcerile sau pentru ca efortul unei consultaţii să fie încununat de succes, beneficiarul unor servicii medicale solicitate medicului trebuie să cunoască şi să respecte câteva condiţii elementare:

- să se informeze mai întâi despre medicul la care doreşte să se consulte, în ceea ce priveşte programul de activitate, condiţiile de acordare a consultaţiei, despre experienţa sa şi abia apoi să stabilească o programare telefonică sau directă;

- să cunoască modul în care se achită serviciul, pentru a-şi pregăti un bilet de trimitere, prin Casa de asigurări, sau suma de bani necesară;

- să aibă asupra sa documentele de identitate, o dovadă de salariat, de asigurat, pensionar, veteran, actele medicale puse în ordine cronologică, legate de suferinţele sale sau măcar medicamentele ce le foloseşte uzual, pentru orientarea medicului;

- să înţeleagă modul de funcţionare a sistemului de asigurări de sănătate, serviciile şi medicamentele de care ar putea beneficia şi în ce condiţii, când şi cum se poate apela la sistemul de urgenţă 112 sau la sfaturi medicale telefonice;

- să respecte programările rezervate pentru consultaţiile iniţiale şi recontroale, pentru analize şi explorări diverse;

- să-şi reglementeze din timp asigurarea de sănătate la Casa naţională de asigurări sau la un sistem privat de asigurări de sănătate sau să-şi pregătească o sumă de bani pentru plata serviciilor medicale;

-v să aibă o stare de igienă corespunzătoare şi un comportament decent, pentru o întâlnire care să fie agreabilă de ambele părţi;

- să aibă medicamente de rezervă, din cele pe care le foloseşte în mod obişnuit, pentru a nu rămâne descoperit la nevoie. Într-un dulăpior sau o cutie închisă să ţină medicamente de prim ajutor în caz de accident, un număr de telefon sau o adresă unde poate cere un sfat sau o mână de ajutor;

- să-şi gestioneze singur starea de sănătate, ca şi cea de boală, pentru a nu intra în panică din nimic şi pentru a nu alarma inutil familia şi Serviciul de Ambulanţă;

- fiecare individ în parte să contribuie şi în cadrul comunităţii locale la existenţa şi funcţionarea în bune condiţii a unui cabinet medical, unde să se poată solicita sprijin medical.