Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Centru de comandă inteligent pentru traficul din Bucureşti

Centru de comandă inteligent pentru traficul din Bucureşti

Data: 09 Mai 2008

▲ Noul centru de comandă al Capitalei va fi dat în folosinţă pe 15 mai, semafoarele din zona centrală vor fi controlate computerizat, marile intersecţii vor fi reconfigurate din punct de vedere rutier şi dotate cu camere video ▲ O altă componentă a proiectului este Urban Trafic Control, care va adapta programele de semaforizare în funcţie de intensitatea traficului ▲

Centrul de comandă al traficului din Bucureşti va fi inaugurat pe 15 mai, de Primăria Capitalei, a anunţat, joi, primarul general, Adriean Videanu, care a precizat că este vorba de o parte a proiectului de management al traficului. El a spus că acesta va vizualiza o axă importantă a oraşului, axa nord-sud, cuprinsă între Piaţa Victoriei-Piaţa Romană-Universitate-Piaţa Unirii-Şincai.

„Acest program este unul complex, multiprogram pentru sistemul de semaforizare. În prezent, semaforizarea este una statică, care nu ţine cont de prioritatea traficului. Toate cele 140 de intersecţii vor avea semafoare inteligente, care vor da culoarea verde în funcţie de necesitate“, a declarat Videanu.

Reprezentanţii autorităţilor speră, cu acest pas, să ajute la îmbunătăţirea traficului din Capitală cu circa 25%, în următorii doi ani. Centrul va avea în vedere urmărirea prin satelit a maşinilor de intervenţie ale Salvării, Pompierilor şi Poliţiei, astfel încât să se asigure acestora „undă verde“ spre zona de intervenţie, precum şi instalarea de semafoare inteligente, ce vor debloca electronic intersecţiile aglomerate.

Semafoare cu camere video

Potrivit proiectului de management al traficului, semafoarele din zona centrală vor fi controlate computerizat, marile intersecţii vor fi reconfigurate din punct de vedere rutier şi dotate cu camere video, iar mijloacele de transport ale RATB vor fi monitorizate prin satelit. Proiectul de management al traficului a început, conform graficului, cu reconfigurarea intersecţiilor bd. Eroilor cu str. Carol Davila şi intersecţia bd. Tudor Vladimirescu cu Calea 13 Septembrie.

Acestea sunt dotate cu sistem inteligent de semaforizare, capabil să ia decizii de modificare a timpilor de semaforizare a intersecţiilor, pe baza informaţiilor obţinute prin intermediul camerelor video şi a cererilor de prioritate primite de la Salvare, Pompieri, Poliţie sau de la vehiculele de transport public. Cu acelaşi sistem vor fi dotate 100 de intersecţii din zona centrală şi cele situate pe axul nord-sud de circulaţie al Capitalei. O altă componentă a proiectului o reprezintă existenţa unui subsistem de televiziune cu circuit închis, realizat prin amplasarea de camere de luat vederi în intersecţii şi conectarea acestora, prin fibră optică, la centrul de control. Camerele video vor permite transmisia, înregistrarea şi stocarea de imagini din trafic.

Modificare a programelor de semaforizare

Proiectul de management al traficului rutier pe care îl gestionează Primăria Capitalei este implementat şi prevede refacerea instalaţiilor de semaforizare în 100 de intersecţii din centrul oraşului şi din zona mediană, pe axa nord-sud şi est-vest, care include şi Piaţa Victoriei. Cu această ocazie, se vor modifica programele de semaforizare, astfel încât RATB să circule în grafic. Vor fi instalate sisteme de detecţie pe maşini şi tramvaie, pentru a se putea stabili priorităţile de trafic, iar intersecţiile vor avea camere video şi semafoare cu senzori pentru a se regla în funcţie de necesităţi. Dacă sunt maşini prea apropiate în timp ce intră în intersecţie, se va pune roşu celui din spate pentru ca distanţa să rămână constantă şi să vină în staţie la timpul stabilit. Dacă intervalul de timp este mare, sistemul le va facilita un verde suplimentar. Acest sistem va fi montat pe 300 autobuze, un tramvai, maşinile de intervenţie, o maşină a poliţiei, salvare, pompieri, un troleibuz. Maşinile salvării îşi vor putea „comanda“ singure culoarea verde, semaforul „sesizând“ de la distanţă, prin intermediul camerelor de luat vederi, că vine maşina de salvare.

Adaptare în funcţie de valorile de trafic

O altă componentă a proiectului este Urban Trafic Control, care va adapta programele de semaforizare în funcţie de valorile de trafic. Astfel, dacă semaforul sesizează că şirul de maşini este mare pe unul din braţele intersecţiei, sistemul va pune verde pe acea parte. În momentul de faţă, indiferent de lungimea coloanei de maşini, timpul de aşteptare la semafor este acelaşi pentru toţi. Sistemul modern va fi dotat cu senzori, camere de luat vederi, infraroşu şi bucle inductive. Managementul traficului presupune şi instalarea unor camere în 100 de intersecţii, câte una în cele obişnuite, şi două-trei camere - la cele mari, precum Piaţa Victoriei, camere care vor disciplina şoferii.