Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Cercetare legată de afecţiunile din spectrul autist

Cercetare legată de afecţiunile din spectrul autist

Data: 20 Aprilie 2011

O echipă de specialişti de la Catedra de Psihologie Clinică şi Psihoterapie a Universităţii "Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca va începe cea de-a doua cercetare legată de terapia cu roboţi asupra afecţiunilor din spectrul autist. Potrivit şefului catedrei, Daniel David, robotul Nao va fi adus la Cluj-Napoca din Franţa de o echipă de cercetători şi cu ajutorul lui se vor testa abilităţile de imitaţie ale copiilor care vor participa la studiu. "Autismul are trei categorii de probleme majore - de comunicare, de interacţiune socială şi de comportamente repetitive. Robotul anterior, Probo, s-a focalizat pe dezvoltarea comunicării, iar Nao va fi utilizat pentru a investiga componenta de interacţiune socială, pe abilităţile de imitaţie", a precizat Daniel David. Cercetările se vor desfăşura la sediul Centrului de Autism Transilvania, unde robotul Nao va imita mişcările pe care le face copilul pentru a se vedea reacţia acestuia. Astfel, psihoterapeuţii vor afla mai multe despre cum percepe copilul cu autism această imitaţie, dar vor încerca şi să-i înveţe pe micuţi ce este imitaţia şi să-i determine să o accepte. În cea de-a doua fază, copilul va fi îndemnat să îl imite el pe robot. (O.B.)