Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Clasa pregătitoare, învăţare prin joc

Clasa pregătitoare, învăţare prin joc

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 24 Ianuarie 2012

Ministerul Educaţiei a adus noi precizări cu privire la modul de desfăşurare a activităţilor din clasa pregătitoare, învăţarea prin joc fiind dezideratul pe care-l vor urma cadrele didactice. De asemenea, elevii nu vor primi note sau calificative, pentru a-i impulsiona însă, cadrul didactic va putea utiliza modalităţi de încurajare şi de recompensare specifice vârstei. Deşi, în mod oficial, înscrierile ar demara în martie, în majoritatea şcolilor s-au întocmit liste provizorii.

Din anul şcolar viitor, 2012-2013, învăţământul primar va avea în componenţă mult discutata clasă pregătitoare, care va aduce, potrivit Ministerului Educaţiei, mai multe beneficii, între care reducerea abandonului şcolar şi trecerea "mult mai lină" a copiilor de la grădiniţă către clasa I. Astfel, clasa pregătitoare va avea în componenţă copiii care până la 31 august 2012 vor avea şase ani împliniţi sau, în cazuri speciale, cei care vor împlini această vârstă până la 31 decembrie 2012.

Şcolile la care sunt arondaţi sunt obligate să înscrie elevul, însă părinţii vor putea să-şi înscrie copiii la orice unitate de învăţământ doresc, în limita locurilor disponibile, favorizând astfel competiţia între şcoli ca urmare a introducerii măsurii "finanţarea urmează elevul", aşadar o mai bună alocare financiară pentru şcolile cu mai mulţi elevi, deci o creştere inevitabilă a calităţii.

Ministrul Daniel Funeriu a subliniat duminică, pentru Mediafax, că "sunt interzise teste sau examene, atât la înscrierea la clasa pregătitoare, cât şi la înscrierea în clasa I", făcând din nou public numărul de telefon antişpagă: 0800.801.100. "Şcolile vor trebui să intre în competiţie pentru elevi, ceea ce este un lucru benefic, ele vor fi obligate să se deschidă mult mai mult către părinţi. Am dat toate dispoziţiile pentru ca şcoala să meargă cât mai mult către părinţi", a spus ministrul Educaţiei.

Fără testări şi note, dar prezenţă obligatorie

În ceea ce priveşte activităţile ce se vor desfăşura la acest nivel, ministrul a amintit că programele şcolare, care se află în etapa de finalizare, vor fi adaptate vârstei copiilor, contruite în special pe principiul "învăţării prin joc". "Copiii îşi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor şi a literelor, vor învăţa să observe mediul înconjurător şi să interacţioneze cu ceilalţi copii şi cu adulţi prin jocuri didactice, activităţi în echipă, activităţi de descoperire, prin desen sau muzică. Nu în ultimul rând, copiii vor beneficia de ore special destinate unei pregătiri fizice armonioase. Învăţământul fiind obligatoriu, copiii vor fi obligaţi să meargă la cursuri, fiind astfel prevenit abandonul şcolar", a adăugat Daniel Funeriu.

În clasa pregătitoare elevii nu vor da nici un fel de testări, cadrul didactic putând însă să utilizeze modalităţi de încurajare şi de recompensare specifice vârstei. Evaluarea copilului se va face la sfârşitul anului şcolar sub forma unui raport scris întocmit de învăţător, care va avea rolul de a informa părinţii cu privire la gradul de dezvoltare fizică şi psiho-intelectuală, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor de învăţare şi a atitudinilor faţă de învăţare ale copilului. Părinţii vor primi în următoarea perioadă materiale informative precum un ghid care va conţine tot ce trebuie să ştie despre şcolarizarea copilului.

De asemenea, sălile de clasă vor fi adaptate vârstei copiilor, în aşa fel încât să permită învăţarea prin joc şi pregătirea pentru clasa I, Ministerul Educaţiei alocând în acest an un buget semnificativ pentru dotarea sălilor de clasă şi achiziţionarea materialelor, deşi responsabilitatea legală pentru aceasta revenea primăriilor.

Cât priveşte cadrul didactic îndrumător, acesta poate fi ori un profesor pentru învăţământul primar, ori un educator cu dublă specializare, care va urma în luna mai un curs de formare.