În cadrul manifestărilor solemne dedicate eroilor Revoluției Române din decembrie 1989, luni, 23 decembrie, la monumentul eroilor jandarmi de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni a fost
Comunicat de presă privind proiectul Legii Educaţiei Naţionale
Sectoarele de resort ale Administraţiei Patriarhale şi Arhiepiscopiei Bucureştilor au urmărit cu interes modul în care a fost receptat în societatea românească proiectul noii Legi a Educaţiei Naţionale şi dezbaterile pe marginea lui.
Deşi are convingerea că orice lege este perfectibilă, deci şi actualul proiect, totuşi, Patriarhia Română îşi exprimă susţinerea, în general, faţă de prezentul proiect şi îi îndeamnă pe toţi factorii implicaţi în procesul educaţional să sprijine adoptarea unei legi a educaţiei cât mai adecvate pentru nevoile societăţii româneşti. Pentru a încuraja dialogul şi coparticiparea la definitivarea legii educaţiei, Patriarhia Română doreşte să-şi exprime acordul mai ales asupra câtorva aspecte remarcabile ale proiectului, precum: trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, care va fi deosebit de utilă în mediu rural, atât pentru elevi (care n-ar mai fi nevoiţi să facă naveta la oraş pentru a-şi finaliza studiile obligatorii), cât şi pentru profesori (care cu o clasă în plus la gimnaziu şi-ar mai completa normele didactice); evaluarea realizată pe bază portofoliului educaţional, care va permite o mult mai bună orientare a elevilor în alegerea şcolilor pe care le vor urma; crearea climatului de etică şcolară şi universitară, prin promovarea persoanelor de înaltă probitate profesională şi morală în posturi didactice şi de conducere. Ne exprimăm încrederea că prin dialog, coresponsabilitate şi cooperare, prin implicarea activă a tuturor celor conştienţi de importanţa educaţiei pentru viitorul ţării, vom reuşi să avem o lege a educaţiei care, promovând competenţa şi competiţia calitativă, să scoată România din criza economică şi mai ales din criza spirituală, care este, de fapt, cauza principală a crizei economice şi a degradării vieţii sociale de astăzi.