Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Conferinţe pastoral-misionare în Protoieria III Capitală

Conferinţe pastoral-misionare în Protoieria III Capitală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 11 Noiembrie 2010

La Biserica Şerban Vodă din Capitală a avut loc marţi, 9 noiembrie, un cerc pastoral-misionar pentru preoţii din sectorul 4 din cadrul Protoieriei III Capitală. Tema cercului a fost "Aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie. Anul 2012 - Sfârşitul lumii?". Părintele Gheorghe Istodor a prezentat un referat pe această temă.

Conferinţa, precedată de săvârşirea slujbei de Te Deum, a fost moderată de protos. Veniamin Goreanu, consilier administrativ al Arhiepiscopiei Bucureştilor, care a evidenţiat rolul unei conferinţe pastoral-misionare. "Această întâlnire este un bun prilej de a ne cunoaşte mai bine şi de a ne împărtăşi problemele, realizările şi soluţiile cele mai bune pentru a putea ieşi din impas. De asemenea, prin intermediul acestei întâlniri dorim să se intensifice lucrarea pastoral-misionară printre tineri, adulţi şi bătrâni, pentru că toţi trebuie ajutaţi să ajungă la Hristos, să cunoască dreapta credinţă, să conştientizeze că fac parte din trupul tainic al lui Hristos şi că trebuie să se implice în activitatea Bisericii", a arătat protos. Veniamin Goreanu.

Părintele Gheorghe Istodor, profesor la Facultatea de Teologie din Constanţa, a prezentat referatul "Anul 2012 - Sfârşitul lumii?", în care a realizat o evaluare critică ortodoxă asupra sfârşitului lumii promovat de ereziile advente.

În continuare, părintele Istodor a subliniat faptul că Biserica trebuie să ofere un răspuns provocării venite din partea sferei oculte a societăţii româneşti, prin publicarea cărţii "Istoria secretă a omenirii", apărută la Editura Obiectiv din Craiova sub semnătura lui Eugen Delcea. "În această carte găsim aproape toate elementele constitutive unei false religiozităţi de tip ocult-sectar propagat de mişcarea New Age, întâlnim presupuneri aberante fundamentate cu pretenţii ştiinţifice şi, cel mai important, avem de-a face cu un impresionant sincretism ocult şi pseudo-ştiinţific cu privire la sfârşitul timpului şi la ceea ce va urma din perpectiva magico-religioasă, adică o pseudo-religiozitate necreştină de ieri şi de azi", a spus părintele Gheorghe Istodor.

Deşi anul 2000 a trecut, frământările advente, fie neoprotestante, fie sectare oculte, nu s-au diminuat, ci, din contră, ele s-au accentuat, adăugându-se o nouă bornă eshatologică: anul 2012. "Asistăm la o adevărată invazie a neopăgânismului ocult contemporan şi în cadrul acestuia observăm o lipsă a limitelor cu privire la comportamentul esoterico-ocult al diferitelor secte sau grupări ce proliferează şi se constituie ca o serioasă provocare pentru viaţa şi misiunea Bisericii. Există o diferenţă fundamentală între profeţia Bisericii şi cea vehiculată de către ocultism. Din punct de vedere ortodox, profeţia şi-a avut rolul până la venirea Mântuitorului Hristos, nimic nu se mai poate profeţi după Hristos, pentru că aceasta ar însemna că lucrarea soteriologică a Mântuitorului nu a fost nici completă, nici definitivă. În schimb, profeţia ocultă înseamnă negarea dumnezeirii lui Iisus şi, totodată, negarea împlinirii, desăvârşirii şi încheierii Revelaţiei dumnezeieşti prin Mântuitorul Iisus Hristos. Din perpectiva ocultă, sfârşitul lumii nu presupune sub nici o formă judecata omului, ci este, de fapt, un sfârşit al timpului ca un nou început, chiar dacă ar fi vorba despre judecată, nu Dumnezeu ar fi autorul acestora, ci radiaţiile electromagnetice şi vibraţiile înalte, parte a unei selecţii spirituale", a mai spus părintele prof. dr. Gheorghe Istodor.

"Oare sunt pregătit dacă vine acum Hristos?"

"Tema aceasta nu trebuie să ne înfricoşeze, nu trebuie să ne preocupe pe noi, credincioşii, când vine sfârşitul lumii, ci întrebarea care ar trebui să ne preocupe este: Oare sunt pregătit dacă vine acum Hristos, sunt pregătit pentru sfârşit, pentru judecată? Faceţi faptele dreptăţii, ascultaţi şi împliniţi Evanghelia şi nu vom avea de ce să ne temem, nici că va veni mâine, nici că va veni în 2012, nici că va veni atunci când Dumnezeu Însuşi va hotărî", a evidenţiat părintele Constantin Pătuleanu, parohul Bisericii Udricani şi profesor la Facultatea de Teologie din Craiova.

Părintele David Pestroiu, parohul Bisericii Flămânda şi conf. la Facultatea de Teologie din Bucureşti, a arătat că acest fenomen este un neopăgânism manifestat în diverse forme, iar una dintre ele este perpetuarea calculelor finale privind sfârşitul lumii sau schimbarea de paradigmă. De asemenea, părintele Pestroiu a arătat sursa acestor informaţii, un ciclu de documentare televizate în SUA, "Trezirea la punctul zero", autor fiind Gregg Braden.

"Raportarea noastră la ideea de sfârşit este importantă ca soluţie misionară la fenomenul acesta. Este bine să îndemnăm pe credincioşi să trăiască intensitatea pregătirii pentru ideea aceasta nu când se va sfârşi totul, ci cum se va sfârşi pentru mine şi pentru noi toţi. Model pentru noi sunt sfinţii, deoarece ei, de tineri, şi-au dat seama că mult mai importantă este trăirea vieţii în Hristos decât viaţa aceasta pământească, spre deosebire de omul postmodern, care este legat în lanţuri de bunăstarea materială şi de condiţiile hedoniste ale traiului prezent", a spus părintele David Pestroiu.

"Pentru creştini, sfârşitul lumii înseamnă ajungerea ei la desăvârşire"

Părintele Tache Stere, profesor la Facultatea de Teologie din Bucureşti şi parohul Bisericii Manu Cavafu, a arătat că sfârşitul lumii, care a creat dintotdeauna o psihoză, este o obsesie şi astăzi. "Foarte mulţi au crezut că lumea aceasta este rea, idee gnostică reiterată în forme diverse până în zilele noastre, şi, fiind rea, nu are nici o şansă de supravieţuire, fiind condamnată încă din momentul creaţiei la un sfârşit dramatic, adică la neantizare, la distrugere, de aici această psihoză. Însă noi, creştinii, înţelegem prin sfârşitul lumii ajungerea ei de desăvârşire sau de pnevmatizare. Obsesia sfârşitului lumii are explicaţia ei raţională. În primul mileniu, oamenii au aşteptat ca Dumnezeu să se implice material, să coboare încă o dată pe pământ, să transforme pământul în rai, lucru care nu s-a întâmplat şi, astfel, centrul de greutate s-a mutat pe om. În mileniul II, oamenii au zis că ei trebuie să transforme pământul în rai. Au încercat, dar, după cum vedem şi astăzi, nu au reuşit, de aceea ei trăiesc sentimentul neputinţei şi ideea distrugerii chipului actual al lumii", a subliniat părintele Tache Stere.

Anul 2012 nu va fi ultimul an programat şi raportat la sfârşitul lumii, în cercurile sectare s-a lansat o altă ipoteză privind sfârşitul lumii, acesta fiind plasat după anul 2020.

La final, protos. Veniamin Goreanu a arătat că până în secolul al XIX-lea în ţara noastră nu au existat secte şi a îndemnat preoţii să intensifice programele catehetice, atât a copiilor şi a tinerilor, cât, mai ales, a adulţilor.

Ieri, a avut loc un alt cerc pastoral-misionar, cu aceeaşi temă, pentru preoţii din sectorul 3 al Capitalei, la Biserica "Sfântul Anton", Curtea Veche.