De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Consfătuirea anuală a profesorilor de religie din judeţele Galaţi şi Brăila
Marţi, 22 septembrie 2020, Arhiepiscopia Dunării de Jos a organizat prin videoconferinţă consfătuirea cu profesorii de religie din judeţele Galaţi şi Brăila.
Întrunirea on-line, prezidată de Înaltpreasfinţitul Părinte Casian, Arhiepiscopul Dunării de Jos, s-a desfăşurat în Sala „Chesarie Păunescu” a Centrului eparhial şi a reunit în faţa dispozitivelor electronice cei doi inspectori şcolari de la disciplina Religie şi profesorii de religie din cele două judeţe ale eparhiei, Galaţi şi Brăila. În deschiderea evenimentului, chiriarhul Dunării de Jos a susţinut o reflecţie teologică cu privire la formarea şi lucrarea misionară a profesorului de religie în şcoala românească, evidenţiind necesitatea cunoaşterii şi implicării în multiplele activităţi pe care Biserica le desfăşoară în societate. Pe ordinea de zi s-au aflat aspecte privind principalele noutăţi ale curriculumului disciplinei: planul-cadru, programele analitice, manualele şi auxiliarele, strategiile de dialog cu tinerii în noul an şcolar, încheierea de parteneriate educaţionale între parohii şi şcoli şi aplicarea acestora prin programe comune concrete. Celelalte teme abordate au vizat o scurtă analiză retrospectivă a activităţii din anul şcolar 2019-2020.
În cea de a doua parte a dezbaterilor, s-a făcut proiectarea activităţilor pentru anul şcolar 2020-2021 privind relaţia dintre Familie, Şcoală şi Biserică, priorităţile privind ora de religie, precum şi implicarea profesorilor de religie în parteneriatele educaţionale dintre parohii şi şcoli/licee şi programele catehetice, în baza hotărârilor Sfântului Sinod şi a legislaţiei civile în domeniu. Pe ordinea de zi s-au mai aflat şi aspecte privind utilizarea metodelor moderne de predare-învăţare-evaluare diferenţiate, în contextul actual din ţară.