La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
Constructorul pasajului de la Băneasa vrea încă cinci milioane de lei
Compania portugheză Lena, constructorul pasajului rutier subteran din apropierea Aeroportului Băneasa, a solicitat o suplimentare de cinci milioane de lei (1,4 milioane de euro) pentru a finaliza lucrările la pasaj, sumă necesară pentru mutarea unor utilităţi şi construirea unor pasarele pietonale. Compania a transmis o solicitare către Ministerul Transporturilor prin care cere majorarea costurilor cu cinci milioane de lei pentru mutarea reţelelor electrice din zonă şi a reţelelor de iluminat public, precum şi pentru construirea unor pasarele pietonale. În proiectul iniţial pietonii trebuiau să traverseze intersecţia tot în spaţii amenajate în subteran, dar prezenţa numeroaselor utilităţi în zonă, de la iluminat public la canalizare şi sistemul de retenţie a apei pluviale au făcut ca proiectul să fie modificat astfel încât să fie construite două pasarele pietonale suspendate. Lucrările la pasaj vor costa circa 48 de milioane de lei, după ce sumele aferente pentru construire au venit ca suplimentare a proiectului iniţial de extindere la trei benzi pe sens şi construcţie a două pasaje suspendate pe DN1, contract câştigat de compania Lena. Ministerul Transporturilor a decis ca lucrarea de construire a pasajului subteran din zona Băneasa să fie atribuită direct, fără licitaţie, tot companie Lena, care lucrase în apropiere la celelalte obiective de pe DN1. Contractul iniţial de construire a celor două pasaje suspendate şi de extindere a DN1, cu o valoare de 97 de milioane de lei, a fost suplimentate astfel cu aproximativ 50%. La suma iniţială ca suplimentare, de 43 milioane de lei (peste 10 milioane de euro), se vor adăuga, dacă ministerul va aproba solicitarea Lena, alte cinci milioane de lei (1,4 milioane de euro). Circulaţia pe DN1 este îngreunată de intersecţia dintre Bulevardul Aerogării şi Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, soluţia aleasă de reprezentanţii Ministerului Transporturilor fiind construirea unui pasaj subteran, care să permită fluidizarea circulaţiei. Pasajul va avea patru benzi, câte două pe fiecare sens de mers.