Preasfințitul Părinte Varlaam Ploieșteanul, Episcop‑vicar patriarhal, a săvârșit vineri, 27 decembrie 2024, în ziua de pomenire a Sfântului Arhidiacon Ștefan, Sfânta Liturghie la Catedrala Patriarhală din
Criza economică încurcă socotelile taximetriştilor din Bucureşti
▲ Activitatea firmelor de taximetrie din Bucureşti s-a redus în ultimele două luni cu 10-15%, comparativ cu perioada similară a anului trecut ▲ Reprezentanţii firmelor de taximetrie spun că scăderea activităţii a început în această toamnă, pe fondul neliniştii create în rândul populaţiei de ştirile despre criza economică ▲
Activitatea firmelor de taximetrie din Bucureşti s-a redus în ultimele două luni cu 10-15%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Această situaţie a determinat companiile din domeniu să renunţe la creşterea tarifelor, programată pentru finele acestui an. Reprezentanţii firmelor de taximetrie spun că scăderea activităţii a început în această toamnă, pe fondul neliniştii create în rândul populaţiei de ştirile despre criza economică. „Numărul de comenzi a scăzut în această toamnă cu aproximativ 15 procente, motiv pentru care am renunţat la creşterea tarifului la peste 2 lei pe kilometru, pe care voiam s-o facem până la sfârşitul anului“, a declarat Ilie Anghel, proprietarul companiilor Cristaxi şi Confort Taxi, care cumulează peste 850 de taximetre. Lunile ianuarie şi februarie vor aduce falimente Şi în cazul companiei Cobălcescu, care are 800 de taximetre, numărul comenzilor a scăzut cu peste 10%. „Faptul că sunt mai puţine comenzi se explică prin rezerva oamenilor în a mai face cheltuieli în această perioadă. Clienţii fideli nu au renunţat la taxi, doar cei ocazionali“, spune Giusepe Bacaliaro, directorul diviziei Taxi a companiei Cobălcescu. Conducerea companiei programase, de asemenea, o creştere a tarifelor de la 1,95 lei pe kilometru la peste 2 lei. „În perioada următoare nu ne permitem să facem nici o mărire a tarifelor, dar de micşorare nu se poate vorbi“, a mai spus Bacaliaro. Problema reducerii tarifelor se pune însă în cazul firmei Meridian Taxi, care deţine peste 1.100 de maşini. „Dacă va fi nevoie, vom scădea şi tarifele, dar asta ar echivala cu o sinucidere, pentru că nu ne-am mai putea acoperi costurile. Oricum, creşterea tarifului la 2,1 lei pe kilometru, pe care am programat-opentru luna octombrie, n-a mai avut loc“, a declarat Lucian Marin, direcorul executiv al Meridian Taxi. Lucian Marin spune că lunile ianuarie şi februarie ale anului viitor vor fi critice pentru industria taximetriei. „O parte dintre firme vor intra în faliment. Acestea au fost întotdeauna luni proaste, dar, în condiţiile actuale, este posibil ca ele să fie dezastruoase. În ultimele luni s-au scumpit piesele auto şi au crescut şi ratele la leasing. Noi, spre exemplu, dacă în august am plătit la leasing 200 de mii de euro, în octombrie ratele au crescut până la 230 de mii de euro“, a afirmat directorul Meridian Taxi.