Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Deschiderea cursurilor la Şcoala Postliceală „Olga Sturza“ din Iaşi
La sediul Fundaţiei „Solidaritate şi Speranţă“ a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei s-au deschis, în urmă cu două zile, cursurile Şcolii Postliceale „Olga Sturza“ pentru pedagogi de recuperare din Iaşi. Pregătirea celor 34 de cursanţi din anul I de studii durează doi ani, la final aceştia primind Certificatul de competenţe profesionale, emis de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării. La eveniment a participat şi Andrea Bruhn, din partea Fundaţiei „Robert Bosch“ din Germania.
La sediul Fundaţiei „Solidaritate şi Speranţă“ a avut loc pe 5 octombrie deschiderea cursurilor Şcolii Postliceale „Olga Sturza“, ce aparţine de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei. În cadrul acestui eveniment, la care a participat pr. Narcis Constantin Axinte, consilier în cadrul Sectorului social-filantropic şi misionar al Arhiepiscopiei Iaşilor, conducerea şcolii şi profesorii care vor preda, cursanţii au primit detalii cu privire la programul de studii. Fundaţia „Bavaria - România pentru asistenţă socială“ a predat pe 30 iulie 2009, în cadrul şedinţei curatoriului de la Centrul-pilot de recuperare şi reabilitare a persoanelor cu handicap Păstrăveni, din judeţul Neamţ, Şcoala postliceală „Olga Sturza“ pentru pedagogi de recuperare din Iaşi Fundaţiei „Solidaritate şi Speranţă“ a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei (MMB). Documentul prin care Şcoala postliceală „Olga Sturza“ a fost transferată în subordinea MMB a fost semnat de către Înalt Preasfinţitul Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, şi Barbara Stamm, preşedintele Parlamentului Landului Bavaria. Dacă, timp de patru ani, Fundaţia „Robert Bosch“ a finanaţat proiectul Şcolii „Olga Sturza“, de acum o parte din proiect va fi sprijinită de Fundaţia „Bavaria - România“ şi de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei. De asemenea, viitorii pedagogi de recuperare vor putea obţine burse de studii. „Fundaţia noastră finanţează proiecte prin intermediul partenerilor germani care lucrează, la rândul lor, cu parteneri români. Fundaţia «Bavaria - România» a avut ideea de a deschide această şcoală în regiunea Moldova, unde există foarte multe instituţii de protecţie a persoanelor cu dizabilităţi şi foarte puţin personal calificat în această meserie. În cadrul Fundaţiei «Robert Bosch» avem un program întreg dedicat calificărilor în domeniul asistenţei sociale şi în domeniul sănătăţii, ce au legătură directă cu îmbunătăţirea serviciilor în domeniul social şi al sănătăţii, astfel încât cei care sunt beneficiarii finali ai acestei munci să aibă un trai mai bun“, a declarat Andrea Bruhn, reprezentanta Fundaţiei „Robert Bosch“ din Germania. Cursurile teoretice, îmbinate cu practica Cei 34 de cursanţi din anul I şi 20 din anul al II-lea ai Şcolii Postliceale „Olga Sturza“, ce provin din mai multe judeţe ale Moldovei, sunt angajaţi în centrele de copii cu dizabilităţi. Unii dintre ei sunt trimişi de Direcţia Generală de Protecţie a Copilului şi Asistenţă Socială. O parte dintre profesorii cu experienţă care vor preda la Şcoala „Olga Sturza“ provin din învăţământul de stat, iar altă parte din instituţiile sociale, având absolvit modulul pedagogic. „După doi ani se va susţine examenul de absolvire a şcolii, care se finalizează cu obţinerea Certificatului de calificare profesională din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Ideea învăţământului modular, o săptămână practică, una teorie, este după modelul german dedicat educaţiei adulţilor. Această îmbinare funcţionează în Germania de cel puţin 20 de ani şi vine în sprijinul cursanţilor pentru că aceştia nu trebuie să lipsească de la serviciu“, a afirmat Geanina Albu, directorul Şcolii postliceale „Olga Sturza“ pentru pedagogi de recuperare din Iaşi. Pedagogii de recuperare lucrează în instituţii de protecţie a persoanelor cu handicap, în centre de recuperare şi reabilitare, centre de zi, instituţii publice de asistenţă socială pentru copii şi tineri, precum şi în alte instituţii care servesc interesele persoanelor aflate în dificultate. Ei acţionează alături de psihologi, asistenţi sociali, medici, în procesul de îngrijire, educare, recuperare şi integrare a pacienţilor.